Połączenie kolejowe ze Szczecinem wydaje się niezagrożone

Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Kazimierz Smoliński odniósł się do interpelacji posłów Kukiz15, w tym Pawła Skuteckiego, aby pociągi TLK Moniuszko relacji Warszawa – Szczecin zamiast przejeżdżać przez Toruń i Bydgoszcz, omijały nasz region szerokim łukiem przez Grudziądz i Chojnice. Resort infrastruktury nie daje większych szans na realizację tego pomysłu.

 

Na linii kolejowej nr 18 i 403 w rozkładzie 2016/17 kursuje obecnie TLK Moniuszko, ujęty w Planie Transportowym. Wnioskodawcy proponują zmianę trasy pociągu na Warszawa – Iława – Jabłonowo Pomorskie – Grudziądz – Wierzchucin – Chojnice – Szczecinek – Złocieniec – Runowo Pomorskie. Propozycję motywują – napisali 12 stycznia posłowie Kukiz15, w tym Paweł Skutecki.

 

 

W rocznym rozkładzie jazdy edycji 2016/2017 i 2017/2018 nie planuje się zmian tras pociągów TLK nr (25102/3, 52102/3) „Kochanowski” oraz TLK nr (18106/7, 81106/7) „Moniuszko” na trasę Warszawa – Iława – Jabłonowo Pomorskie – Grudziądz – Wierzchucin – Chojnice – Szczecinek – Złocieniec – Runowo Pomorskie. Omawiane pociągi zostały zaplanowane do obsługi ciągu Warszawa – Kutno – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz, który charakteryzuje się większym potencjałem przewozowym aniżeli ciąg Warszawa – Iława – Grudziądz – Chojnice – Szczecinek – Kołobrzeg i Szczecin – odrzuca jednoznacznie propozycję parlamentarzystów sekretarz stanu Kazimierz Smoliński – Rozważając zmianę trasy pociągów TLK „Moniuszko” i „Kochanowski” na postulowaną przez autorów interpelacji trasę należy również wziąć pod uwagę kwestię niskiej dostępności lokomotyw spalinowych, które są przewidziane do obsługi pociągów PKP Intercity SA. Obecnie wszystkie dostępne zasoby w powyższym zakresie zaplanowane zostały do obsługi połączeń objętych umową PSC. Zmiana trasy omawianych pociągów wiązałaby się z rezygnacją z obsługi części tras niezelektryfikowanych w pozostałych regionach Polski oraz zmniejszeniem liczby pociągów obsługujących istotny ciąg Warszawa – Kutno – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz. Opisana zmiana zatem negatywnie wpłynie na sposób wykorzystania posiadanego taboru i w świetle przewidywanego zmniejszenia liczby przewiezionych pasażerów negatywnie wpłynie na wynik finansowy rocznej umowy PSC.

 

Bydgoski radny Jakub Mikołajczak wezwał po tej interpelacji posła Pawła Skuteckiego do złożenia mandatu, z powodu ewidetnej działalności na szkodę Bydgoszczy.