Na samym początku należy poinformować jednak naszych czytelników, że mówimy dopiero o przyszłym sezonie, stąd też nie należy robić sobie nadziei na jakieś radykalne zmiany do października. Bieżący sezon jest bowiem ostatnim w ramach zawartej pomiędzy Miastem Bydgoszcz a firmą BikeU umowy.
Od 2018 roku ratusz będzie chciał z jakimś podmiotem gospodarczym zawrzeć umowę na kolejne lata i przy tej okazji można uzgodnić nowe warunki, zakładające rozbudowę sieci Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego.
Prezydent Rafał Bruski po spotkaniu z przedstawicielem Bydgoskiej Masy Krytycznej zapowiedział, że na pewno 12 stacji powstanie w Fordonie. We wtorek poinformował ponadto, że dobra sytuacja finansowa miasta pozwala przeznaczyć na BRA dodatkowe 1,5 mln zł, co pozwolić ma na utworzenie przynajmniej 4 kolejnych stacji. Najprawdopodobniej stanąć miałyby one na Górnym Tarasie – prezydent chce to jeszcze omówić ze środowiskami rowerowymi. Być może jedna stacja pojawi się też na Bartodziejach.
Zachód Bydgoszczy poczeka?
Podczas Komisji Samorządności i Statutowo Organizacyjnej radny Jakub Mikołajczak, zaangażowany w środowiska rowerowe wyraził pogląd, iż docelowo system BRA może przekroczyć nawet 200 stacji, ale dochodzenie do takiego stanu nakreślił na długie lata. Radny przyznał jednak, że przy rozbudowie na dzielnicach zachodnich (Osowa Góra, Miedzyń, Czyżkówko, Opławiec) przydałoby się zainstalować przy kolejnej rozbudowie ok. 15 stacji.
Prezydent Rafał Bruski wstępnie uznał, że to jeszcze nie ten etap, uzasadniając to brakiem jeszcze bezpiecznej dla rowerzystów infrastruktury. Czy jest tak do końca? Na pewno bardziej przyjazna mogłaby być ulica Grunwaldzka w kierunku Osowej Góry – dlatego przy przebudowie tej ulicy na którą pozyskaliśmy już ponad 100 mln zł z Unii Europejskiej planuje się budowę infrastruktury rowerowej i tutaj należy się zgodzić z prezydentem, że przyjdzie nam trochę na to poczekać.
Dość atrakcyjny jest już natomiast dojazd rowerem z centrum miasta na Czyżkówko, wzdłuż robiących wrażenie odremontowanych bulwarów, następnie zaś od wiaduktu Kuklińskiego mamy już wybudowaną infrastrukturę rowerową. Z Węzła Zachodniego mamy natomiast ścieżkę rowerową aż do Koronowa. Prosi się tylko o ulokowanie wzdłuż jej kilku stacji. Taki projekt wymagałby jednak zaangażowania również powiatu bydgoskiego i gminy Koronowo – także pod względem finansowym.
Trochę czasu jednak mamy na odbycie debaty na temat rozbudowy BRA, dlatego warto z niego skorzystać.