Jak już informowaliśmy kilka tygodni temu, od czerwca stacja kolejowa Inowrocław Rąbinek, będzie ponownie obsługiwać pociągi dalekobieżne. Przez lata Rąbinek był zaniedbywany, stąd też w najbliższych tygodniach planowane są małe prace remontowe. Z kolei inowrocławski ratusz rozważa uruchomienie również komunikacji autobusowej, aby potencjalni pasażerowie mogli dotrzeć komunikacją miejską.
Wkrótce na dobre ruszy remont magistrali kolejowej Poznań – Warszawa. Prace remontowe zmniejszą przepustowość tej magistrali, dlatego PKP zmuszone jest zorganizować objazdy. Kolej planuje zorganizować objazd do Poznania w oparciu o magistralę węglową (linia nr 131), która w Inowrocławiu krzyżuje się z linią nr 353, biegnącą już bezpośrednio do stolicy Wielkopolski. Wydłuży to i tak czas podróży, dlatego w Inowrocławiu pociągi będą zatrzymywać się tylko na Rąbinku, stacji oddalonej od centrum miasta. Z pomocą ma przyjść tutaj jednak komunikacja miejska.
Przez Rąbinek, jak wynika z planowanego od czerwca rozkładu jazdy, będą kursować pociągi m.in. do Lublina, Suwałk, Szczecina i Świnoujścia. Co jest jednak istotne – PKP Intercity dla uzyskania oszczędności czasu przejazdu, planuje na odcinku Inowrocław – Poznań tylko jeden postój – w Gnieźnie.