Tu na razie jest las, ale może powstać ważne centrum logistyczne



Stojąc na skarpie zobaczymy budynki magazynowe Pannatoni Europe, w nieco dalszej odległości mieści się centrum logistyczne Lidla. W niedalekiej odległości ulicy Ernesta Petersena w Bydgoskim Parku Technologiczno-Przemysłowym może powstać ważne dla portów morskich w Gdańsk i Gdyni, a być może w przyszłości Elblągu, centrum logistyczne.

Na temat utworzenia w Bydgoszczy węzła multimodalnego w oparciu o kolejowy ,,suchy port” piszemy już od dłuższego czasu. Koncepcja zakłada zbudowanie w bliskiej odległości parku przemysłowego terminalu kolejowego, który zajmowałby się przede wszystkim przeładunkiem kontenerów z pociągów oraz na ciężarówki. W miarę rozwoju dróg wodnych i bydgoskiego lotniska mógłby się węzeł multimodalny poszerzyć o port rzeczny i terminal lotniczy cargo.

 

Ta koncepcja była długi czas przykrywana przez pomysł oparcia wszystko o port rzeczny, co lansuje Urząd Marszałkowski w Toruniu. W marcu bydgoskie siły polityczne jednoznacznie uznały jednak, że priorytetem powinien być suchy port. Zaapelowano również do spółek kolejowych i zarządów portów morskich o podjęcie wspólnych działań na rzecz utworzenia takiej infrasturktury w Bydgoszczy. Te działania sprawiają, że koncepcja ta powoli wychodzi ze sfery marzeń i może doczekać się realizacji w niedalekiej przyszłości.

 

Kilka miesięcy temu Miejska Pracownia Urbanistyczna opracowała potencjalne lokalizacje takiego węzła. Z punktu widzenia miasta najbardziej atrakcyjna wydaje się lokalizacja nieopodal ulicy Petersena. Dochodzi do niej bocznica kolejowa odbiegająca od linii kolejowej nr 201. Teren w chwili obecnej jest zalesiony.

 

Fot: Mapy Google