Pociągi pasażerskie do Koronowa nie dojeżdżają od długich wielu lat, z tego też powodu coraz więcej koronowian pogodziło się z tym, iż regularna komunikacja kolejowa nie zostanie nigdy przywrócona. Jest nadzieja, że uda się tymczasowo, na okres kilku miesięcy, przywrócić pociągi rejsowe.
W trakcie poniedziałkowej sesji sejmiku radny Andrzej Walkowiak złożył interpelacje w sprawie organizacji objazdów, w trakcie modernizacji linii kolejowej nr 201. Będzie to jedna z ważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce, w obecnej perspektywie Unii Europejskiej. Jej celem jest poprawa dostępności komunikacyjnej portu w Gdyni. Spodziewać się trzeba jednak znacznego ograniczenia ruchu na linii nr 201 w trakcie prac remontowych i wówczas PKP PLK wraz z organizatorem przewozów, czyli województwem, będą musieli uruchomić alternatywne szlaki.
PKP PLK przy udziale funduszy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko planuje modernizację linii kolejowej nr 201 wraz z elektryfikacją. Będzie to jedna z ważniejszych inwestycji w Polsce, mająca na celu poprawę dostępności portu morskiego w Gdyni w ramach korytarza Bałtyk-Adriatyk.
– W związku z powyższym chciałbym zaproponować panu marszałkowi rozważenie koncepcji autobusowo-kolejowej przez Koronowo. Autobusy dowoziłyby pasażerów do stacji kolejowej w Koronowie, stąd zainteresowani przesiadaliby się na szynobusy w kierunku Tucholi i Chojnic, natomiast pozostali podróżni jechaliby dalej autobusem w kierunku Serocka. Takie rozwiązanie pozwoliłoby zniwelować niewygody jakie spotkają podróżnych w trakcie modernizacji linii kolejowej nr 201, z drugiej strony byłaby to również szansa na ożywienie miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej nr 241 – interpelował radny Andrzej Walkowiak.
W odpowiedzi marszałek województwa Piotr Całbecki nie wykluczył możliwości wdrożenia takiego wariantu – W okresie gdy linia kolejowa nr 201 będzie elektryfikowana i modernizowana przygotujemy ofertę transportu zastępczego – zapowiedział – Koronowo może być dobrym węzłem, nad tym się zastanowimy – dodał.