Trwa program wymiany taboru pasażerskiego realizowany przez PKP Intercity. Przewoźnik zdecydował się rozszerzyć go, poprzez skorzystanie z opcji rozszerzenia go do 245 wagonów, które zwiększyć mają komfort podróżowania po Polsce.
Podpisane dzisiaj umowy zakładają rozszerzenie podpisanych trzech umów na modernizację taboru o dodatkowe 82 wagony. Jak podkreślał obecny przy tym wydarzeniu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, sprawia to, iż mamy do czynienia z kontraktem miliardowym – W ramach poprzednio zawartych umów było to 685 ml, teraz po skorzystaniu z prawa opcji kontrakt stanie się kontraktem miliardowym. Jest to już kontrakt z tej kategorii wagi ciężkiej – mówił na terenie jednej z hal produkcyjnych PESA Bydgoszczy, wiceminister Andrzej Bittel
Początkowo podpisane trzy umowy zakładały modernizację 163 wagonów, część z nich już wozi pasażerów. W umowach zawarto jednak możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne wagony i to dzisiaj się stało. Wartość zamówienia wzrosła do 1.03 mld zł. Modernizacja wagonów jest współfinansowania przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
– Kontrakt zapewnia podróżującym pociągami warunki godne do tego żeby podróżować firmie PKP Intercity poprawiać ofertę – uzupełnia minister Bittel.
W ramach uzupełnienia zamówienia zakłada się modernizację 42 wagonów bezprzedziałowych 2 klasy oraz 40 wagonów przedziałowych – 20 w 2 klasie oraz 20 COMBI oferujących miejsca 1 i 2 klasy. Jeden ze zmodernizowanych wagonów był prezentowany przy okazji podpisania umowy. Wagon zapewnia nowoczesny monitoring, gniazdko elektroniczne dla każdego miejsca oraz system bezprzewodowego internetu WiFi.
– My się cieszymy z tego zamówienia. Chcielibyśmy mieć 8 takich zamówień dodatkowo, gdyż PESA pieniędzmi nie stoi, ale będzie stała. Zależy nam na jak najlepszej współpracy, na najlepszym wykonaniu prac o których tutaj mowa – wyjaśnił wiceprezes PESA Andrzej Juszczyński.