PKP PLK podpisuje ważną umowę

W ubiegłym tygodniu została podpisana umowa z MGGP na rzecz wartej 1.5 mld zł modernizacji linii kolejowej nr 201. Celem inwestycji jest przede wszystkim usprawnienie komunikacji z trójmiejskimi portami z Bydgoszczą, ale również budowa bardziej przyjaznej dla pasażerów infrastruktury.

Podpisany przez PKP Polskie Linie Kolejowe kontrakt dotyczy przygotowania dokumentacji projektowej oraz nadzoru autorskiego dla wykonania robót na odcinku linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna. W ramach zadania zakłada się modernizację odcinka, elektryfikację ponad 100 km torów oraz budowę 53 nowego toru pomiędzy Maksymilianowem a Zaroślem. Kompleksową modernizację przejdzie również stacja kolejowa w Maksymilianowie. W okolicach Maksymilianowa planuje się budowę dwupoziomowego skrzyżowania linii kolejowej nr 131 i 201. Modernizację przejdzie również 14 innych stacji lub przystanków kolejowych m.in. w Serocku, Świekatowie, Wierzchucinie, Zaroślu, Lipowie Tucholskiej. W Maksymilianowie i Wierzchucinie planuje się budowę przejść podziemnych.

 

MGGP na wykonanie prac projektowych ma 19 miesięcy, za co otrzyma 22.1 mln zł. Po zakończeniu tych prac, będzie można rozpocząć prace budowlane.

 

Modernizacja linii kolejowej nr 201 jest jednym z kluczowych projektów kolejowych realizowanych w perspektywie unijnej 2014-2020 przez PKP PLK. Linia jest częścią korytarza sieci TEN-T Bałtyk – Adriatyk. Bydgoszcz zyskać może na tej inwestycji dużo, bowiem stać się może ważnym centrum logistycznym w tym korytarzu. Od pewnego czasu PKP SA we współpracy z Bydgoskim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym przygotowuje budowę wokół stacji Bydgoszcz Emilianowo terminalu intermodalnego, który obsługiwałby pociągi z portów morskich w Gdańsku i Gdyni. Modernizacja linii kolejowej nr 201 na odcinku Maksymilianowo-Kościerzyna, się zatem bezpośrednio wiąże z planowanym rozwojem terminalu w Emilianowie.