W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu przez PKP PLK kontraktu na opracowanie studium dla modernizacji korytarza kolejowego Bydgoszcz – Piła – Kostrzyn. W czwartek zawarta została natomiast ważna inwestycja, dotycząca odcinków linii kolejowych na północ od Bydgoszczy.
Za kwotę prawie 5 mln zł PKP PLK podpisało kontakt z biurem projektowym PPF na realizację kontraktu pt. „Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznych oraz chojnickim węźle kolejowym”
Wyjaśniamy o co chodzi – studium ma pozwolić na opracowanie najbardziej optymalnego wariantu realizacji inwestycji na liniach kolejowych: nr 203 (Chojnice – Tczew), 208 (Wierzchucin – Chojnice), 210 (Chojnice Człuchów), oraz 215 (Lipowa Tucholska – Szlachta) i 743 (Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód). Jednym z badanych elementów będzie możliwość elektryfikacji linii.
W tytule kontraktu pojawiło się sformułowanie ,,pozostałych linii”. Chodzi o to, że główny szlak realizowany w ramach korytarza Bałtyk – Adriatyk zakłada modernizację linii kolejowej nr 201 od Bydgoszczy do Gdynia (docelowo portu morskiego w Gdyni) oraz odcinka Tczew – Łąg linii kolejowej nr 203 (dla obsługi pociągów z portu w Gdańsku). W miejscowości Łąg krzyżują się linie nr 201 i 203.