Powstała wizualizacja parkingu przy Grudziądzkiej oraz koncepcja sieci parkingów P&R



UMB

Park&Ride, czyli po polsku po prostu ,,parkuj i jedź” to popularny w krajach Europy Zachodniej system organizacji komunikacji, który zakłada, iż osoby dojeżdżające do pracy z gmin ościennych parkują na obrzeżach miasta, a później kontynuują podróż do centrum autobusem, tramwajem czy rowerem miejskim. Bydgoski ratusz dzisiaj po raz pierwszy ogłosił swoją koncepcję na system P&R.

– Liczę, że to rozwiązanie zachęci dużą część mieszkańców Metropolii Bydgoszcz do poruszania się po centrum miasta transportem publicznym – wyraża nadzieję prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Miasto Bydgoszcz na budowę parkingów typu P&R planuje wydać w najbliższych latach blisko 35 mln zł.

 

Zakłada się powstanie nowych parkingów, umożliwiających szybką przesiadkę na transport publiczny, m.in. na węźle Zachodnim, przy parafii pw. św. Antoniego, Osowoej Górze, Lesie Gdańskim (pętla końcowa tramwaju w Myślęcinku), Przylesiu, Niepodległości (pętla końcowa tramwaju w Fordonie) i Tatrzańskim. Na potrzeby P&R mają zostać zagospodarowane również istniejące już parkingi – przy stacji kolejowej Bydgoszcz Wschód, Centrum Targowo-Wystawienniczego czy stadionu Zawiszy.

 

Węzeł Grudziądzka

Patrząc z punktu widzenia definicji teoretycznej P&R można mieć wątpliwości czy do tego systemu pasuje obecny parking Urzędu Miasta przy ulicy Grudziądzkiej, z racji ulokowania go nie na obrzeżach, ale w centrum miasta. W ramach unijnego projektu dla wdrażania tego systemu, w tym miejscu powstanie parking piętrowy na 560 samochodów. Inwestycja zapowiada od bardzo dawna. Dzisiaj pojawiły się wizualizację.