Reklamy, które stały się światowymi hitami

Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa nie tylko wpływa na wzrost poziomu sprzedaży produktu, ale przyczynia się do budowania określonego wizerunku marki. Niektóre przekazy reklamowe okazały się strzałem w dziesiątkę i do dziś są przywoływane jako przykłady świetnie zorganizowanych i przeprowadzonych projektów reklamowych.

Święty Mikołaj Coca Coli i skok ze stratosfery Red Bulla

Ciężarówka i święty Mikołaj Coca Coli, to już ikony pop kultury. To właśnie dzięki ilustratorowi firmy – Huddonowi Sundblomowi, znamy obecny wizerunek Mikołaja. Pracownik Coca Coli zaprojektował w 1931 roku postać roznosiciela prezentów, jako starszego pulchnego pana z białą brodą i w czerwonym przebraniu.

Niebywałą reklamę zorganizowali również producenci napoju energetycznego – Red Bull. Jako sponsorzy i organizatorzy brawurowego skoku Feliksa Baumgartnera ze stratosfery, utwierdzili swój wizerunek jako marka dla ludzi szukających mocnych wrażeń. Nieprzypadkowo pojawiają się oni również na kaskach skoczków narciarskich, czy kombinezonach kierowców F1.

 

Przedstawienie reklamowanego produktu w odpowiednim kontekście, to również klucz do sukcesu kampanii, o czym przekonali się producenci papierosów z filtrem – Marlboro. Dzięki wykorzystaniu w przekazie postaci kowboja, który jednoznacznie kojarzy się z męskością, produkt będący dotychczas używany przez kobiety, stał się również modny wśród panów.

 

Reklamy komercyjno-społeczne

Bardzo popularne stały się reklamy komercyjne zwracające uwagę na tematy społeczne. Ranking You Tube pokazuje, że największą oglądalność w Polsce i Europie w 2016 roku miała reklama Allegro – „Czego szukasz na święta?/ English for beginners”. Mimo, że spot miał zachęcić do korzystania z serwisu aukcyjnego, treść reklamy opierała się na istotnych społecznych wartościach – rodzinie, kontaktach międzyludzkich, emigracji, starości. Bohaterem spotu jest staruszek, który zamawia z Allegro audio booka do nauki języka angielskiego. Przyswaja on słownictwo, by móc pojechać na Boże Narodzenie do syna, który mieszka w Anglii i poznać swoją wnuczkę, która nie mówi po polsku.

 

Równie skuteczna forma reklamy – billboard

Światowymi hitami stały się również reklamy outdoorowe. Przed wejściem do metra w jednym z miast ustawiono billboard samochodu Mini Cooper. Przedstawia on otwarty pojazd, co w efekcie wygląda jakby ludzie wchodzili i wychodzili z samochodu. Dodatkowo napis „SIZE” na drzwiach auta, zwraca uwagę, że Mini Cooper jest bardzo pojemny skoro ciągle ktoś do niego „wsiada” i z niego „wysiada”.

 

Niewątpliwie pomysłowym projektem był „Najprawdopodobniej najlepszy billboard na świecie” marki Carlsberg. Producenci piwa stworzyli w centrum Londynu, baner z takim napisem i wystającym nalewakiem, z którego każdy zainteresowany przechodzień mógł nalać sobie Carlsberga.

 

Jak widać wyobraźnia marketingowców nie ma granic. Warianty tworzenia nowych przekazów, daje nie tylko Internet i spot telewizyjny. Obecnie również billboard reklamowy okazuje się mieć szerokie spektrum możliwości kreowania treści.