Przez ostatnie miesiące ołtarz główny w bydgoskiej Katedrze był przysłonięty z powodu prowadzonych prac remontowych. Na ten okres z publicznego widoku zniknął największy skarb tej świątyni – wizerunek Matki Bożej Pięknej Miłości patronki Bydgoszczy. Od wtorku dostęp do prezbiterium został przywrócony.
Powyższe niedogodności nie stały się jednak specjalną przeszkodą dla VIII edycji Koncertów Maryjnych z Różą, które od 3 maja odbywają się codziennie po wieczornej Mszy Świętej. We wtorek wystąpiła Schola Wyższego Seminarium Duchownego pod dyrekcją dr Katarzyny Szewczyk. Klerycy wystąpili jako pierwsi na tle prezbiterium, gdzie w miejscu centralnym znalazła się kopia obrazu Matki Bożej Pięknej Miłości. W ich repertuarze znalazł się utwór ,,Mater Dei Memento Mei” autorstwa młodego bydgoskiego kompozytora Marcina Gumieli. Pieśń uznana za hymn Koncertów Maryjnych z Różą, dedykowana bezpośrednio patronce Bydgoszczy. Aż chce się powiedzieć na tym przykładzie, że nic nie dzieje się bez przypadku.
{youtube}CW0UC0U4R_U{/youtube}
Tradycja Koncertów Maryjnych sięga lat 20-tych, gdy chóry z regionu spontanicznie przychodziły w maju, aby podziękować Matce Bożej za odzyskaną przez Polskę niepodległość. W tym roku obchodzimy 100. rocznicę zmartwychwstania Polski.
To jeszcze nie koniec prac remontowych, na razie Mszę Święte są nadal odprawiane przy bocznej kaplicy. Katedra dzięki wizerunkowi Matki Bożej Pięknej Miłości odzyskała jednak blask.
Plan kolejnych koncertów (od godziny 18:30):
Czwartek – 24 maja – Zespół Muzyki Dawnej „Concentus”
Piątek – 25 maja – Stowarzyszenie Śpiewacze Chór Męski im. Stanisława Moniuszki ze Żnina
Sobota – 26 maja – Zespół Pieśni Dawnej FRESCA VOCE
Niedziela – 27 maja – Chór Colegium Cantorum z Chełmna
Poniedziałek – 28 maja – Orkiestra Muzyków Bydgoskich „Emband”
Wtorek – 29 maja – Chór „Cantate Deo”
Środa – 30 maja – Chór „Vincentinum”
Czwartek – 31 maja – Na zakończenie – Bydgoscy Soliści „ARTE CON BRIO”