Inwestycja polegająca na połączeniu linią tramwajową ronda Bernardyńskiego z rondem Kujawskim planowana była przez dekady. Teraz nastąpi jej realizacja, w czwartek prezydent Rafał Bruski podpisał z konsorcjum firm które wygrały przetarg umowę na realizację tej inwestycji, która uzupełni sieć tramwajową o brakujący element.
Przedsięwzięcie jest dość duże, bowiem to nie tylko położenie torów, ale również przebudowa obu rond wraz z całą ulicą Kujawską. Rondo Kujawskie docelowo zostanie obniżone o 2,5 metra.
– Cieszę się, że ten przetarg wygrało konsorcjum bardzo silnych firm, które sprawdziły się już w Bydgoszczy – mówił prezydent Rafał Bruski – Będziemy mogli w większym stopniu wykorzystywać transport tramwajowy, bardziej ekologiczny – dodał.
Podpisanie umowy przeciągnęła 2 miesięczna kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych. Nie stwierdzono jednak nieprawidłowości, dlatego konsorcjum firm: PBDI, Gotowski i Tok-Krak dzisiaj zawarło umowę.
– Chcielibyśmy podziękować miastu Bydgoszcz za zaufanie – powiedział Marcin Szerszeń z firmy PBDI – Przedsięwzięcie jest na pewno skomplikowane i wielobranżowe, dlatego stworzyliśmy team, aby temu zleceniu podołać.
– Cieszymy się jako bydgoska firma, że możemy po raz kolejny brać udział w przebudowie naszego miasta – powiedział Marek Gotowski ze znanej w Bydgoszczy firmy ,,Gotowski” – Mamy nadzieje, że przebudowa ulicy Kujawskiej będzie kolejnym naszym sztandarowym projektem.
Wartość zamówienia to 167 mln zł, zgodnie z umową zrealizowane musi zostać w ciągu 24 miesięcy. Konieczna jest modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda Bernardyńskiego do mostu. Po stronie wschodniej posiadać będzie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi położonymi na nabrzeżu Brdy. Od strony zachodniej trakty zostaną przebudowane do placu Kościeleckich. Ciąg Wały Jagiellońskie –Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej musi zostać obniżone. Linia tramwajowa pomiędzy dwiema jezdniami ul. Kujawskiej również będzie na znacznym odcinku znajdowała się poniżej poziomu jezdni. Będzie to wymagało budowy murów oporowych. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas.