Jedną z kluczowych inwestycji kolejowych w bieżącej perspektywie unijnej będzie modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 201, która łączy Bydgoszcz, przez Kościerzynę z Gdynią. Inwestycja będzie miała znaczenie przede wszystkim towarowe dla korytarza TEN-T Bałtyk – Adriatyk. PKP PLK chce jednak dodatkowo zeelektryfikować alternatywne szlaki w północnej części naszego województwa.
Elektryfikacja bocznych szlaków wokół linii kolejowej nr 201 pozwoli z jednej strony na zwiększenie przepustowości korytarza Bałtyk-Adriatyk oraz na większe prędkości w przewozach pasażerskich. Elektryfikacją objęte miałyby zostać odcinki:
-linii nr 208: Wierzchucin – Tuchola – Chojnice;
-linii nr 215: Szlachta-Czersk – Bąk;
-linii nr 203: Łąg – Czersk – Chojnice;
-linii nr 743 i 744: Lipowa Tucholska – Szlachta.
W pierwszej kolejności PKP PLK musi jednak uzyskać studium wykonalności. Dopiero w ostatnich dniach udało się rozstrzygnąć przetarg na wykonanie tego opracowania. Wykona je firma TPF z Warszawy za kwotę 5,83 mln zł. Wykonawca będzie miał na to 390 dni od momentu podpisania umowy.