Zachodnia część miasta doczeka się lepszej infrastruktury rowerowej



Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na budowę ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej oraz przebudowę infrastruktury rowerowej na rondzie Grunwaldzkim. Prace budowlane miałyby zostać zrealizowane w tym roku. Zgodnie z deklaracją prezydenta Bydgoszczy po ich zakończeniu do Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego powinny zostać włączone zachodnie dzielnice.

Ogłoszone postępowanie przetargowe zakłada powstanie ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej od ronda Grunwaldzkiego, aż do ulicy Kraszewskiego (przed wiaduktem kolejowym przy węźle Zachodnim). Ścieżki rowerowe postaną po obu stronach ulicy. Dodatkowo na rondzie Grunwaldzkim powstanie infrastruktura wyprowadzająca ruch pieszy i rowerowy we wszystkich kierunkach – Ponadto w zadaniu przewiduje się przebudowę jak i budowę nowego oświetlenia ulicznego, przebudowę i zabezpieczenie urządzeń energetycznych
i teletechnicznych, przebudowę sygnalizacji świetlnej i urządzeń systemu ITS oraz budowę nowej jak i demontaż fragmentu istniejącej kanalizacji deszczowej – czytamy w ogłoszeniu.

 

Realizacja tego zadania znacząco uporządkuje sytuację rowerzystów w zachodniej części Bydgoszczy. Wielokrotnie na naszych łamach podnosiliśmy absurd, iż w świetle obecnych znaków większość rowerzystów narusza przepisy ruchu drogowego, bowiem z racji braku traktów rowerowych, nie powinni w ogóle przez rondo przejeżdżać jednośladem. Po realizacji tej inwestycji zostaną połączone trzy trakty rowerowe: nad Kanałem Bydgoskim w kierunku Miedzynia (park), wzdłuż ulicy Focha w kierunku wschodnim oraz planowany przy ulicy Grunwaldzkiej. W dalszych planach znajduje się również przebudowa ulicy Kruszwickiej i Placu Poznańskiego.

 

Oferenci mogą oferty przetargowe składać do 30 stycznia. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał czas od 6 do 9 miesięcy na wykonanie robót (czas realizacji będzie jednym z czynników oceny w przetargu).

 

Jeżeli chodzi o ulicę Grunwaldzką, dalszy odcinek od węzła Zachodniego na Osową Górę wkrótce czeka gruntowna rozbudowa. Przy tej okazji powstanie również infrastruktura rowerowa. Z węzła Zachodniego wychodzą również ścieżki rowerowe, które wzdłuż ulic Nad Torem, a później drogi krajowej nr 25, w ramach malowniczej ścieżki rowerowej umożliwiają dojazd do Koronowa.

 

Od marca ponownie uruchomiony zostanie Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Nowa umowa zakłada funkcjonowanie na wstępie ponad 50 stacji, ale umożliwia rozbudowę sieci o stacje ulokowane w zachodniej części miasta. Stąd też po realizacji powyższych inwestycji będzie można uruchomić kolejne stacje BRA.

 

W ramach innego przetargu planowane jest również powstanie infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Łochowskiej na Miedzyniu.