Enea zapowiada ograniczenie wydatków na sponsoring



Fot: Enea

Dostawca energii elektrycznej, będący sponsorem wielu przedsięwzięć sportowych i kulturalnych, zapowiada racjonalizację kosztów w projektach sponsoringowych i promocyjnych. Na nowej polityce spółki Enea stracić może m.in. I ligowa Astoria Bydgoszcz. Enea jest również sponsorem Filharmonii Pomorskiej.

Grupa Enea wpisuje się w działania mające zapobiegać wzrostom cen prądu dla odbiorców końcowych. Firma podjęła decyzję o dalszym obniżaniu kosztów operacyjnych poprzez m.in. ograniczenie swojego zaangażowania w niektóre projekty sponsoringowe i promocyjne – poinformowała grupa Enea w komunikacie prasowym.

 

– Sytuacja na rynku energii elektrycznej wymaga podjęcia działań i wysiłków na rzecz dalszego obniżania kosztów operacyjnych, w tym wydatków sponsoringowych i promocyjnych – podkreśla Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Analizujemy nasze plany pod kątem ich dodatkowej optymalizacji kosztowej. Ograniczenie zaangażowania przygotowujemy w taki sposób, by jego skutki w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na społeczności lokalne, do których głównie adresujemy nasze aktywności promocyjno-sponsoringowe – dodaje prezes Kowalik.

 

Na dzisiaj oprócz zapowiedzi nie ma konkretów. Według portalu Money.pl na liście podmiotów wspieranych, które mogą się liczyć ze zmniejszeniem wsparcia mogą być koszykarze Astorii, dla których Enea jest tytularnym sponsorem, zagrożony może być również sponsoring dla Enea Triatlon, jest również mowa o Filharmonii Pomorskiej.