W sierpniu pisaliśmy o tym, że Radio PiK w firmie Remedia zamówiło kampanie promocyjną wartą ponad 116 tys. zł., dzisiaj postanowiliśmy sprawdzić jak realizowana jest usługa i w dwóch miejscach nośników z reklamą rozgłośni nie można było znaleźć, choć zgodnie z umową reklama w tym miejscu powinna być do najbliższej soboty 14 września.
Sprawdzenie dotyczyło tzw. delt, czyli instalacji ułożonej w kształcie trójkąta, na której powinny znajdować się materiały reklamowe w formacie 1,2 x 2 m. Za ekspozycje na takiej delcie w okresie od 15 lipca do 14 września Radio PiK płaci 1.250 zł od punktu. Przeglądając ekspozycje przy Bazylice oraz ulicy Jagiellońskiej 95 zauważyć można było po jednym nośniku firmy Remedia, na który znajdowała się reklama publicznej uczelni. Ani śladu po reklamie Radia PiK.
Wystąpimy ponownie do Radia PiK z zapytaniem, czy w związku zaistniałą sytuacją będą podpisane aneksy do umowy oraz czy rozgłośnia prowadzi nadzór nad tym, czy materiały reklamowe są właściwie eksponowane. Brak delt w tych miejscach zauważyliśmy dzisiaj, ale mogło ich nie być już wcześniej.
Radio PiK jest spółką skarbu państwa i w dużej mierze jest finansowana z pieniędzy publicznych. Kampanie reklamową rozgłośnia zleciła w trybie bezprzetargowym.
Aktualizacja:
23 września Radio PiK przedstawiło nam aneks do umowy z 22 sierpnia, który skracał czas ekspozycji w tych miejscach. Więcej – Po naszej publikacji zmieniono umowę na korzyść Radia PiK