Wracamy do tematu zmiany przebiegu linii autobusowej nr 77, o co zabiega przede wszystkim Rada Osiedla Flisy, aby obsługiwała ona ulicę Bronikowskiego, której mieszkańcy mają obecnie utrudniony dostęp do komunikacji publicznej.
O sprawie pisaliśmy w styczniu, gdy po interpelacji radnej Agnieszki Bąk zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz obiecał, że zmiana trasy tej linii autobusowej to kwestia kilku miesięcy. Pojawiły się jednak pewne problemy.
Obecnie linia autobusowa nr 77 z Osowej Góry porusza się ulicą Mińską i za stacją kolejową Bydgoszcz Zachód skręca w Flisacką, a następnie w Grunwaldzką, dalej w kierunku centrum porusza się taką samą trasą jak linia nr 71. Rada Osiedla Flisy chce, aby autobusy nie skręcały za stacją koleją, ale jechały dalej prosto w kierunku ulicy Bronikowkiego, gdzie miałby się znajdować docelowo przystanek autobusowy, a następnie kierowały się tą ulicą do ronda Maczka.
W czerwcu radna Bąk ponowiła swoją interpelacje – ze względów techniczno-eksploatacyjnych nie udało się przetrasować linii numer 77 w pierwszym półroczu – odpowiedział zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz, który wyraził nadzieję, że uda się to zrobić przed końcem wakacji.
Na razie nic nie słychać o koncepcji skomunikowania Górnego Tarasu
W ubiegłym roku odpowiadając na interpelacje radnego Szymona Roga, zastępca prezydenta Kozłowicz wspomniał, że jest też pomysł na uruchomienie innej linii, która obsługiwałaby całą ulicę Bronikowskiego. Rozważano skomunikowanie za pomocą mniejszych autobusów Górnego Tarasu Miedzynia, czyli ulic: Wierzbowej, Jana Maciaszka i Widok, które miałyby być skomunikowane nową linią z pętlą tramwajową oraz poprzez ulicę Bronikowskiego z rondem Maczka. Wskazywano jako prawdopodobny termin rok 2019. Na razie jednak o tym temacie nic nie słychać.