Dla załatwienia wielu spraw urzędowych są gotowe druki formularzy, ale nie sposób przewidzieć wszystkich możliwych spraw. W takiej sytuacji możemy skierować do wybranego przez nas urzędu pismo ogólne. Do korzystania z tej możliwości w ramach korespondencji elektronicznej zachęca Ministerstwo Cyfryzacji.
Pismo ogólne służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez Internet i które nie mają oddzielnych formularzy. Za jego pomocą możesz zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek – czytamy w komunikacie Ministerstwa Cyfryzacji. Od początku 2019 roku z takiej możliwości skorzystało ponad 123 tys. osób.
Pismo ogólne w wersji elektronicznej możemy wysłać za pośrednictwem platform Obywatel.gov.pl lub gov.pl. Musimy wybrać kartę ,,Wyślij pismo ogólne”. Wymogiem jest jednak posiadanie założonego Profilu Zaufanego, który możemy bezpłatnie założyć w wielu urzędach oraz placówkach Poczty Polskiej.