Nowy problem z płatnością bezdotykową w komunikacji miejskiej



W ostatnim czasie terminale umożliwiające bezdotykową płatność za przejazd autobusem bądź tramwajem nie mają właściwe problemów z awaryjnością. Pojawił się jednak w ostatnich dniach nowy problem, który uniemożliwić może pasażerowi zakup biletu.

 

Zakup biletu może być niemożliwy z powodu zastrzeżenia karty płatniczej przez system. Dzieje się to w momencie, gdy mamy zbyt dużo przejazdów zakupionych na tzw. kredyt. Kredyt? – zapewne zdziwi się wielu czytelników, skoro mamy przecież pieniądze na rachunku bankowym. Jak się dowiedzieliśmy się, transakcje pomiędzy operatorem Mennica Polska a naszym bankiem mogą być rozliczane nawet do 4 dni. Wpływu jako użytkownicy systemu na to nie mamy, ale powstały ,,kredyt” może sprawić na sporo kłopotów, bowiem w przypadku odmowy sprzedaży bezdotykowej biletu, zgodnie z zaleceniami powinniśmy na kolejnym przystanku opuścić pojazd.

 

ZDMiKP umożliwia podwyższenie limitu na karcie, ale wymaga to odwiedzin siedziby przy ulicy Toruńskiej, co może być czasochłonne. Wszyscy mają nadzieje, że jest to tylko przejściowy problem, który podobnie jak dużą awaryjność terminali na początku, uda się z czasem wyeliminować.