Obwodnica Zachodnia – co przewiduje ta koncepcja



Obwodnica Zachodnia – co przewiduje ta koncepcja

Obecnie jesteśmy świadkami budowy północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy w ramach drogi S-5. Tej inwestycji gorąco kibicujemy, planiści z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej mają też pomysł na obwodnicę zachodnią w znacznie mniejszej skali, która przecięłaby Bydgoszcz w osi północ – południe.

O zalążkach tej koncepcji pisaliśmy dwa lata temu, wskazując na plany miejskich planistów przedłużenia ulicy Filtrowej w kierunku Mińskiej, a następnie nad Kanałem Bydgoskim Nakielskiej. Pozwoliłoby to skomunikować w kolejnym miejscu ulicę Grunwaldzką z Nakielską.

 

 

Jak wynika z projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Bydgoszczy jest pomysł, aby pójść jeszcze dalej w kierunku południowym, do granic Bydgoszczy, a następnie ulicy Szubińskiej już na terenie gminy Białe Błota.

 

Takie rozwiązanie umożliwi sprawny przejazd od strony Smukały w kierunku Białych Błot. Byłoby to zatem dość istotne połączenie dla spójności powiatu obwarzankowego, bydgoskiego. To jednak nie koniec tej koncepcji, bowiem Obwodnica Zachodnia ma łączyć według planistów ulice Szubińską z Saperów, dlatego przewiduje się od ulicy Deszczowej przebicie w kierunku Brdy na Piaski.

 

 

Najprawdopodobniej koncepcja będzie realizowana we fragmentach, wymaga ona bowiem kilku inwestycji w obiekty inżynieryjne. Oprócz wspomnianych dwóch mostów, aby przebić się z Grunwaldzkiej do Mińskiej będzie trzeba też zbudować skrzyżowanie nad torami kolejowymi.

 

Dzisiaj trudno wskazywać potencjalne terminy realizacji tej koncepcji. Ważne, że jest ona ujmowana w dokumentach planistycznych, bowiem w innym wypadku mogłaby zostać przestrzeń zabudowana.