Również drugie podejście do zbudowania ścieżki rowerowej z ronda Grunwaldzkiego w kierunku starówki oraz przystanku wiedeńskiego przy Placu Teatralnym się nie powiodła. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, z powodu znaczącego przekroczenia budżetu przez oferentów, unieważnił drugi przetarg.
Pierwszy przetarg rozpisano już w ubiegłym roku, wtedy nie zgłosił się jednak żaden ofert. Za drugim razem złożono jedną ofertę za ponad 4,5 mln zł, gdy zamawiający na to zadanie planował przeznaczyć niecałe 1,1 mln zł.
W ramach tej inwestycji miała powstać ścieżka rowerowa od ronda Grunwaldzkiego, która po południowej stronie ulicy Focha biegłaby do wysokości Opery Nova, gdzie powstać miał wygodny zjazd w bulwary prezydenta Narutowicza, gdzie już infrastruktura rowerowa istnieje. Po północnej stronie ulicy Focha właściwie w dużej mierze ścieżka rowerowa już powstała, ale inwestycja zakłada również budowę zjazdu w kierunku ulicy Marcinkowskiego, co by sprawnie skomunikowało cały trakt rowerowy ze Śródmieściem.
Ponadto pomiędzy Mostami Solidarności, a przystankiem tramwajowym planowano budowę skomunikowania rowerowego ścieżek biegnących po obu stronach ulicy Focha, jak to widać na poniższym schemacie:
Druga część tej inwestycji to budowa nieopodal Placu Teatralnego przystanku wiedeńskiego, czyli podwyższenia w jezdni, które ma na celu z jednej strony zwiększyć komfort wsiadających i wysiadających z tramwajów, ale przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo. Podwyższenie w jezdni odruchowo sprawia, że kierowcy zwalniają. Planowany w tym miejscy przystanek wiedeński, ma być pierwszym w Bydgoszczy, stąd też szczególne zainteresowanie tym tematem środowisk zabiegających o zrównoważony transport.