Z prac koncepcyjnych nad dalszym przebiegiem drogi ekspresowej S-5



Grafika: GDDKiA

Dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna otworzyć oferty w przetargach na dokończenie prac na dwóch kujawsko-pomorskich odcinkach drogi ekspresowej S-5. Z coraz większym opóźnieniem, ale odcinek drogi ekspresowej w naszym województwie jest już na etapie budowy, a w niektórych częściach możliwe jest oddanie odcinków w tym roku. Tymczasem GDDKiA prowadzi analizy nad dalszym przebiegiem drogi ekspresowej S-5.

 

Według dotychczasowych planów S-5 na północy kończy się w okolicach Grudziądza (Nowe Marzy), na węźle z autostradą A-1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi prace nad studium korytarzowym nad przebiegiem S-5 w kierunku Olsztyna, gdzie skomunikuje się z drogami ekspresowymi S-7 na Elbląg oraz S-51 (obwodnica Olsztyna).

 

 

Na początku listopada przedstawiono pierwsze wnioski z prac. Najważniejszą rzeczą jaką wykazały analizy, to potrzebne jest wydłużenie drogi ekspresowej S-5. Wyznaczono również potencjalne korytarze widoczne poniżej:

Jak widać póki co rozważany jest dość szeroki obszar, jedna z opcji zakłada przebieg w okolicach Iławy i Olsztyna. Dalsze prace mają wskazać już konkretne warianty przebiegu drogi.

 

Grafika: GDDKiA

 

Obecnie budowany jest odcinek drogi ekspresowej S-5 Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Nowe Marzy, docelowo droga ma połączyć nas z Republiką Czeską oraz poprzez planowane trasy S-16 i Via Balticę z Litwą. To jest jednak kwestia odległej przyszłości.

 

W tym roku istnieje szansa, że zostaną oddane dwa odcinki w naszym województwie; województwo wielkopolskie – Żnin oraz północna obwodnica Bydgoszczy (Tryszczyn – Aleksandrowo/Osielsko).