Wymienione ulice będą w przyszłości komunikować centrum Bydgoszczy z drogą ekspresową S-5. Którą z nich kierowcy jeżdżą najczęściej?
Obecnie jesteśmy świadkami kończenia przebudowy ulicy Grunwaldzkiej do standardu dwupasmowego na całym odcinku, pomiędzy Osową Górą i Czyżkówkiem powstanie dodatkowo buspas. Szubińska jest dwupasmowa, problemy z jej przepustowością pojawiają się dopiero w gminie Białe Blota, gdzie rozważana jest budowa obwodnicy. Nakielska jednopasmowa skupia w dużej mierze ruch z Łochowa i Łochowic – plany modernizacji są, ale oddalone w czasie, przy czym nie zakłada się aż takiego standardu jak na Grunwaldzkiej czy Szubińskiej. Drogowcy tłumaczą, że na Nakielskiej z uwagi na mieszkańców dąży się do uspokajania ruchu.
Radny Szymon Róg w interpelacji poprosił o dane pomiarowe, odnośnie średniego natężenia ruchu pojazdów. Najwięcej pojazdów w kierunku do centrum Bydgoszczy zmierza Szubińską, średnio ponad 15,2 tys. dziennie, w drugą stronę jest to jednak już tylko 12,18 tys. Na drugim miejscu mamy Grunwaldzką – ponad 14 tys. w kierunku centrum i ponad 14,8 tys. w kierunku ronda Maczka, jest to zatem główna droga w kierunku poza Bydgoszcz. Na Nakielskiej mamy prawie 9,7 tys. w kierunku centrum.
Pomiarów dokonano na skrzyżowaniach: Szubińska / Żwirki i Wigury, Grunwaldzka/ Kanałowa oraz Nakielska/ Bronikowskiego.
Łącznie mamy na tych trzech ulicach natężenie na poziomie 40 tys. pojazdów dziennie. Dla porównania pisaliśmy kilka dni temu o Węźle Wschodnim, gdzie na skrzyżowaniu Fordońskiej z Kamienną dziennie przejeżdża około 70 tys. samochodów.