Każdego dnia widać jak postępują pracę związane z budową infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Kruszwickiej, co wiąże się również ingerencją w Rondo Grunwaldzkie i przede wszystkim w Plac Poznański. Toczące się prace zauważają kierowcy, z uwagi na generowane utrudnienia.
Okres epidemii COVID-19 przełożył się na mniejsze natężenie ruchu na bydgoskich ulicach, co powinno sprzyjać pracom inwestycyjnym generującym utrudnienia. Według szacunków Traffic Index, w głównym szczycie (około godziny 15) poziom kongestii spada nawet o 30% w stosunku do normalnego stanu. Toczące się obecnie prace przekładają się na korki przed Rondem Grunwaldzkim, na Placu Poznańskim, które przy okazji tej inwestycji przechodzi przebudowę, specjalnie korków nie ma z uwagi na wyłączone światła. Przemieszczając się jednak przez Plac należy zachować szczególną ostrożność.
W sierpniu kolejny etap
W ramach jednego postępowania przetargowego drogowcy wyłonili wykonawców do budowy infrastruktury rowerowej wzdłuż Kruszwickiej i Focha. Wzdłuż Focha (głównie po południowej stronie) prace mają ruszyć w wakacje – dokładniej, jak informował na ostatniej sesji zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz, uzgodniono datę 2 sierpnia.
Bydgoszcz zmienia się pod względem rowerowym
Na przełomie 2018 i 2019 roku kończona była budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej od Węzła Zachodniego do Ronda Grunwaldzkiego, która objęła również to rondo. Od kilku tygodni rowerzyści mogą korzystać też ze specjalnych traktów, które powstały wzdłuż pozostałego fragmentu Grunwaldzkiej, aż na Osową Górę. Stąd też prace wzdłuż Kruszwickiej i Focha uzupełnią ten ,,rdzeń” rowerowy, komunikując go bezpośrednio ze starówką. Pomiędzy Rondem Grunwaldzkim a Węzłem Zachodnim rowerzyści mają do wyboru również alternatywny szlak nad Kanałem Bydgoskim, gdzie obecnie również utwardzane są drogi rowerowe. Od Węzła Zachodniego drogą rowerową można pojechać też prosto do Koronowa, malowniczą trasą.