W sierpniu spod asfaltu na skrzyżowaniu ulicy Długiej ze Zbożowym Rynkiem zauważalne stały się tory tramwajowe, które mieściły się w tym miejscu w przeszłości. Ten fragment ulicy Długiej wkrótce czeka remont, bowiem jest on częścią projektu jakim jest przebudowa Ronda Bernardyńskiego. Zapadła ostatecznie decyzja o symbolicznym odrestaurowaniu znaleziska.
Pierwsze tory w tym miejscu położono w 1888 roku, wówczas jeszcze na potrzeby tramwaju konnego. Tory wykorzystywano do 1974 roku, gdy postanowiono zrezygnować z komunikacji tramwajowej biegnącej przez Stary Rynek i ulicę Mostową.
W nowej nawierzchni ulicy Długiej na skrzyżowaniu ze Zbożowym Rynkiem pojawi się fragment torowiska, który będzie miał na celu przypominać bydgoszczanom i turystom, że w przeszłości przebiegała w tym miejscu komunikacja tramwajowa. Takie rozwiązanie możemy obserwować również na Moście Staromiejskim im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego, na którym fragmenty torowisk zostały w estetyczny sposób wkomponowane.
Z kolei o tym, że po ulicy Długiej jeździły w przeszłości tramwaje przypomina zabytkowy tramwaj, który od wielu lat jest zlokalizowany przy tej ulicy.