We wtorek pisaliśmy o tym, że coraz więcej pacjentów się skarży na problemy z dodzwonieniem się do przychodni lub dostępnością samych lekarzy, z uwagi na ograniczenie dostępności przez placówki, z powodu pandemii COVID-19. Kujawko-Pomorski Narodowy Fundusz Zdrowia informuje nas, że na wszystkie zgłoszenia pacjentów pracownicy reagują.
NFZ w publicznej służbie zdrowia jest płatnikiem za świadczenie lekarskie, stąd też jeżeli jako pacjenci uważamy, że dostępność do podstawowej opieki zdrowotnej jest znacząco ograniczona, to powinniśmy kontaktować się w tej sprawie do płatnika o interwencję.
Pracownicy Oddziału reagują natychmiast na każdy otrzymany sygnał (nie musi to być zawsze skarga) i pomagają wszystkim pacjentom, którzy zgłaszają swoje problemy. Swoje sprawy mogą przekazać: emailowo na adres: skargi@nfz-bydgoszcz.pl – informuje nas kujawsko-pomorski oddział NFZ. Kontaktować możemy się całodobowo pod numerem telefonu: 800-190-590.
W okresie od marca do września na działanie przychodni w naszym województwie wpłynęło 9 skarg. 4 NFZ uznał za niezasadne, 2 skargi dotyczący trudności z otrzymaniem e-recepty oraz umówienia wizyty w przychodni zostały uznane za zasadne. 3 sprawy wciąż są wyjaśniane. W drugiej połowie września wpłynęło 5 nowych skarg, które są wyjaśniane.