Rzutem na taśmę, jeszcze przed końcem 2019 roku, został udostępniony kierowcom odcinek drogi ekspresowej S-5 Tryszczyn / Bydgoszcz Smukała – Aleksandrowo / Bydgoszcz Północ. Jest to drugi z otwartych odcinków w kujawsko-pomorskim, bowiem jeszcze przed Bożym Narodzeniem otwarto odcinek od granicy województwa wielkopolskiego do Jaroszewa / Żnin Północ.
Otwarcie nastąpiło bez większych ceregieli, po godzinie 14:00 w mediach społecznościowych o otwarciu poinformował wojewoda Mikołaj Bogdanowicz, w praktyce odcinek otwarto dopiero w okolicach godziny 17:00.
Odcinek liczy blisko 15 km, w ramach jego przebiegu znajdują się dwa pracochłonne obiekty inżynieryjne jak most nad Brdą w okolicach Tryszczyna i wiadukt nad torami kolejowymi w Maksymilianowie. Co warto powiedzieć o tym odcinku, to otwarto go pół roku przed czasem, bowiem z powodów administracyjnych i trudności z wydaniem decyzji ZRID na części przebiegającej nad torami, termin ukończenia przewidziano w połowie 2020 roku. Wykonawcą jest konsorcjum firm Intercor i Trakcja.
Przez najbliższe tygodnie nie spodziewajmy się jednak otwarcia kolejnych odcinków drogi S-5. Odcinek od Tryszczyna do Białych Błot (zachodnia obwodnica Bydgoszczy) wykonano dopiero w około 60%, podobne zaawansowanie ma odcinek od Jaroszewa do Szubina. Natomiast w przypadku pozostałych trzech odcinków, realizowanych przez włoską firmę wyrzuconą z placu budowy, trwa obecnie poszukiwanie nowych wykonawców. Odcinek Białe Błota – Szubin wykonano w blisko 40%, natomiast pozostałe dwa na północ od Aleksandrowa w około 20%.
Na tym zdjęciu widać jak za węzłem Aleksandrowo kończy się droga. Zaawansowanie rzeczowe odcinka Aleksandorowo – Dworzyskowo to tylko około 20% / Fot: Gmina Osielsko.
Maksymilianowo / Fot: Gmina Osielsko
Tak się zmieniał przez ostatnie 2 lata węzeł Tryszczyn:
{youtube}WOruDYWAypw{/youtube}