Propozycja ZDMiKP to zimny kubeł dla mieszkańców Miedzynia

Propozycja ZDMiKP to zimny kubeł dla mieszkańców Miedzynia

Temat uruchomienia linii autobusowej, obsługiwanej mniejszymi pojazdami, która miałaby skomunikować tzw. Górny Taras Miedzynia pojawia się od wielu lat w dyskusji, w ubiegłym roku było nawet blisko realizacji pewnej koncepcji. Ogłoszone kilka dni temu konsultacje nowej siatki komunikacyjnej dają jednak do zrozumienia, że do 2023 roku, albo i dłużej tematu właściwie nie ma.

W 2019 planowano uruchomić linię która miała połączyć ulice Jana Maciaszka i Widok z ulicą Nakielską, a następnie ulicą Bronikowskiego dojechać do Ronda Maczka. Tego zamiaru nie udało się jednak wdrożyć. W 2020 roku z uwagi spadek wpływów do budżetu miasta z tytułu PIT, a później pandemię COVID-19, ratusz dał do zrozumienia, że tematu na razie nie ma. Skutki gospodarcze pandemii w dużej mierze Bydgoszczy dotykają właśnie w wymiarze organizacji transportu zbiorowego – w okresie lockdownu znacząco spadła liczba pasażerów, natomiast wymogi sanitarne wymagały unikania zbyt dużego tłoku w autobusach i tramwajach, co przyniosło miastu spore straty.

 

W ubiegłym tygodniu rozpoczęły się konsultacje nowej siatki komunikacyjnej, która ma obowiązywać od 2023 roku – wówczas do użytku zostanie oddana linia tramwajowa wzdłuż ulicy Kujawskiej oraz planowanym mostem nad Brdą wzdłuż Mostu Kazimierza Wielkiego (obecnie trwa postępowanie przetargowe). W propozycji nowej organizacji siatki autobusowej nie ma wzmianki o wspomnianej linii dla Górnego Tarasu Miedzynia. Być może dyskusja o tym pojawi się w toku tych konsultacji, ale zapewne wiele ambitnych celów rozbije się o kwestie finansowe.