Zachodnia obwodnica Bydgoszczy gotowa ma być późną jesień



Na koniec maja zaawansowanie rzeczowe odcinka Tryszczyn – Białe Błota drogi ekspresowej S-5 oceniano na ponad 71%. Zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odcinek ten może być oddany do użytku w listopadzie. GDDKiA poinformowała o takim planie w dyskusji na Twitterze.

Odcinek Białe Błota – Tryszczyn liczyć będzie około 13,5 km. W jego przebiegu znajdą się obiekty inżynieryjne: wiadukt nad linią kolejową nr 18 (Bydgoszcz – Piła) oraz most nad Kanałem Bydgoskim, ponadto dość duży węzeł w Pawłówku (na przedłużeniu rozbudowanej już ulicy Grunwaldzkiej w Bydgoszczy) oraz mniejszy węzeł umożliwiający zjazd w kierunku Miedzynia lub Łochowa. Realizacja tej inwestycji pozwoli wykorzystać potencjał wybudowanego już odcinka Tryszczyn – Aleksandrowo (oficjalnie oddanego do użytku 31 grudnia 2019 roku). Samochody poruszające się pomiędzy Poznaniem i Trójmiastem będą mogły całkowicie ominąć Bydgoszcz.

 

Na wykończeniu jest też odcinek z Szubina do Jaroszewa (odcinek od Jaroszewa do województwa wielkopolskiego oddano w ubiegłym roku). GDDKiA nie wyklucza, że drugiej nitce samochody będą mogły się pojawić już w sierpniu.

 

Pozostaną w naszym województwie jeszcze odcinki: Szubin – Białe Błota oraz na północy od Aleksandrowa do granicy województwa pomorskiego. Ich realizacja z powodu problemów z poprzednim wykonawcą potrwać powinna dobre dwa lata.