Dofinansowanie na usunięcie azbestu w Inowrocławiu

Można składać wnioski na dofinansowanie w związku z usuwaniem azbestu z pokrycia dachowego. W ubiegłym roku zutylizowano ponad 3 tys. m² azbestu z 32 lokalizacji na terenie miasta. Program ma na celu poprawę jakości powietrza i ochronę zdrowia mieszkańców.

Z programu „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w latach 2021-2023” mogą skorzystać właściciele, zarządcy i użytkownicy wieczystych nieruchomości, a także przedsiębiorcy i jednostki organizacyjne. To doskonała okazja również do tego, by zadbać o jakość powietrza w naszym mieście.

 

Dofinasowanie udzielane jest na przedsięwzięcia w zakresie demontażu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest. Wsparcie dla jednego posiadacza nieruchomości wynosi do 70% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia. Dofinansowanie nie będzie obejmować kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

 

Osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia przy usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Inowrocławia powinny złożyć kompletny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do 26 maja 2021 r. w Urzędzie Miasta Inowrocławia przy al. Ratuszowej 36, w skrzynce podawczej. Wzór wniosku z załącznikami dostępny jest na stronie www.bip.inowroclaw.pl oraz w siedzibie Urzędu Miasta Inowrocławia przy al. Sienkiewicza 1, I piętro, pokój nr 20. Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania limitów środków określonych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na sfinansowanie zamówienia.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 355 52 56 w godzinach urzędowania oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Inowrocławia.