Dzisiaj ostatni dzień testów autobusu MAN Lion’s City Efficient Hybrid, jaki od wtorku jeździł na linii nr 74. Autobus rusza i zwalnia na silniku elektrycznym, zaś w czasie jazdy napędzany jest dieslem. Prowadzone testy mają pozwolić również ocenić wartości spalania. Obecnie stała bydgoska flota nie dysponuje autobusami ani elektrycznymi, ani hybrydowymi.
W ubiegłym roku MZK testowało również autobus hybrydowy Mercedesa. Według ustawy w bieżącym roku flota miejska powinna posiadać przynajmniej 5% autobusów hybrydowych, natomiast do 2025 roku ten współczynnik powinien wzrosnąć do 20%.
Jak wynika z dokumentów MZK nie planuje jednak w tym roku zakupu elektryków lub autobusów hybrydowych – taki zamiar pojawia się dopiero na 2025 rok. W tym roku planowany jest natomiast przetarg na obsługę linii autobusowych, które obsługuje obecnie prywatny podmiot Irex Trans (pierwotnie miał być on ogłoszony w styczniu), przyjmuje się w nim, iż nowy operator lub operatorzy, będą musieli posiadać łącznie przynajmniej 20 tego typu autobusów.
Tabor MZK nie ma co prawda pojazdów elektrycznych, ale jest stosunkowo młody – ponad 75% autobusów ma mniej niż 9 lat.