Najpierw S-10. Budowa obwodnicy Brzozy może ruszyć nieco później

Najpierw S-10. Budowa obwodnicy Brzozy może ruszyć nieco później

Uprawomocnienie się na początku czerwca decyzji środowiskowej dla odcinka Bydgoszcz – Toruń drogi ekspresowej S-10 pozwala nam oczekiwać na rozpisanie przetargu przez GDDKiA na prace budowlane. Decyzja środowiskowa obejmuje również budowę obwodnicy Brzozy w ciągu drogi krajowej nr 25, w kierunku na Inowrocław.

 

Pytanie do Ministerstwa Infrastruktury o to, czy planowany na odcinek Bydgoszcz – Toruń przetarg obejmie również obwodnicę Brzozy skierował poseł Bartosz Kownacki. Z wyjaśnień wiceministra Rafała Webera wynika, że odcinek S-10 jest tutaj najwyższym priorytetem. Natomiast jeżeli chodzi o obwodnicę Brzozy trwają analizy dotyczące innego problemu komunikacyjnego jakie się pojawia.

 

Należy wskazać,że realizacja obwodnicy Brzozy w ciągu drogi krajowej nr 25 wymaga jednoczesnej realizacji nowego układu drogi wojewódzkiej nr 254. W związku z powyższym,prowadzone są analizy wszystkich możliwych rozwiązań,które są niezbędne do realizacji w ramach drogi ekspresowej do tzw. spięcia całego układu komunikacyjnego – informuje wiceminister Weber.

 

Droga wojewódzka nr 254 odbija od drogi krajowej nr 25 w kierunku na Łabiszyn, przecinając się z linią kolejową. Przebudowa tej drogi będzie wymagać zatem współpracy GDDKiA z Samorządem Województwa. Obwodnica Brzozy według decyzji środowiskowej będzie przebiegać na wschód od zabudowań, konieczne będzie zatem wydłużenie drogi wojewódzkiej w kierunku wschodnim, aby wpinała się w obwodnicę na planowanym węźle. Warto też przeanalizować możliwość bezkolizyjnego przebiegu wobec torów kolejowych.

 

Z raportu środowiskowego opracowanego przez Mosty Katowice na zlecenie GDDKiA

 

Ministerstwo Infrastruktury zakłada, że uda się tę obwodnicę zrealizować do 2027 roku.