W ostatnich latach w Bydgoszczy widoczna jest moda na murale – to za ich pomocą chcemy zapamiętać ważne dla miasta rocznice – nie tak dawno powstał mural z okazji 40. rocznicy wydarzeń Bydgoskiego Marca 1981, półtora roku temu natomiast efektowny mural upamiętnił 100. powroty Bydgoszczy do Polski. Coraz częściej murale mają też charakter komercyjny – serwis VOD znany z wysokiej jakości swoich produkcji postanowił w Bydgoszczy zareklamować swój film anime z sagi Wiedźmina.
Saga fantasy Andrzeja Sapkowskiego o wiedźminach to jeden z większych towarów eksportowych polskiej kultury. O Wiedźminie było głośno, gdy prezydent Bronisław Komorowski przekazał przywódcy Stanów Zjednoczonych Barrackowi Obamie egzemplarz kolekcjonerski gry Wiedźmin 3 polskiego studia CD Project RED. Ta gra stała się światowym bestsellerem pokazującym, że Polacy znają się na tworzeniu wysokobudżetowych gier.
W ostatnich latach w uniwersum Wiedźmina weszli także Amerykanie z Netflixa tworząc serial. 23 sierpnia premierę miał natomiast wyprodukowany przez Netflixa film anime w reżyserii Kwang Il Hana ,,Wiedźmin: Zmora Wilka”. To właśnie ta produkcja jest promowana przez mural zlokalizowany nieopodal Placu Poznańskiego. Animacja opowiada losach Vesemira, fani uniwersum doskonale wiedzą, że to mistrz najbardziej znanego z wiedźminów Geralta Z Rivi. Zmora Wilka opowiada o przeszłości Vesemira.
Netflix już w przeszłości reklamował swoje produkcję z sagi Wiedźmina muralami m.in. w Poznaniu, w Gdańsku i we Wrocławiu. Swego czasu sagę Andrzeja Sapkowskiego próbowali ekranizować Polacy, ale o polskim filmie i serialu lepiej nawet nie wspominać, bowiem kojarzą się one głównie ze wstydem.
Mural z Wiedźminem jest kolejnym komercyjnym w Bydgoszczy. Jesienią ubiegłego roku jeden ze światowych liderów w produkcji słodyczy firma Colian (wywodząca się z bydgoskiego Jutrzenki) muralem uświetniła 25. lecie wafli ,,Familijnych”.