Ponad 10 tys. zgłoszeń w aplikacji Dbamy o Bydgoszcz w pierwszym roku



Ponad 10 tys. zgłoszeń w aplikacji Dbamy o Bydgoszcz w pierwszym roku

W marcu 2020 roku ruszyła pilotażowo aplikacja Dbamy o Bydgoszcz dostępna na smartphone oraz z poziomu przeglądarki internetowej. Jej celem było usprawnienie komunikacji obywateli z urzędem, w kwestii usuwania usterek jakie pojawiają się w przestrzeni miejskiej. Gdy widzimy np. uszkodzony znak, czy zaśmieconą przestrzeń publiczną, możemy za pomocą tej aplikacji to zgłosić.

 

W dalszej kolejności odpowiednia komórka ratusza lub instytucji zależnej podejmie stosowane działania.

 

W pierwszym roku – od 8 marca 2020 – takich zgłoszeń było ponad 10 tys. – To jest moment, aby zamknąć etap pilotażu, aby określić plany dalszego działania. Aplikacja się sprawdziła na tyle, że chcemy to kontynuować i rozwijać – powiedział zastępca prezydenta Michał Sztybel – Myślę, że jest to przyszłość kontaktu z urzędem

Duże miasto to potężny organizm, w którym zawsze będą pojawiać się niedociągnięcia, misją aplikacji Dbamy o Bydgoszcz jest wspólne z obywatelami identyfikowanie ich i naprawianie. Koordynator aplikacji w Urzędzie Miasta Bartosz Błaszczyk ocenił, że z tych ponad 10 tys. zgłoszeń 80% wykonano, około 10% jest w realizacji, natomiast prawie 4% przekazano do innych instytucji, bowiem np. dotyczyły one terenu prywatnego, gdzie jurysdykcja ratusza nie sięga.

 

Bydgoszczanie najczęściej zgłaszają problemy, które dotyczą kompetencji Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz Straży Miejskiej. Najpopularniejsze zgłoszenie dotyczyło źle zaparkowanego pojazdu. Straż Miejska na takie zgłoszenia z aplikacji również reaguje, jeżeli w danym punkcie takie zgłoszenia pojawiają się nagminnie, dochodziło nawet do montażu fizycznych przeszkód, aby problem wyeliminować.

 

Na trzecim miejscu – jeżeli chodzi o liczebność – są zgłoszenia kierowane do komórki miasta odpowiedzialnej za odpady komunalne.

 

W 2020 roku średnio dziennie zgłaszano 31 problemów.