Przetarg na opracowanie przebiegu obwodnicy Białych Błot po raz kolejny unieważniony



Przetarg na opracowanie przebiegu obwodnicy Białych Błot po raz kolejny unieważniony

Pod koniec 2017 roku na forum samorządowców rzucono hasło, aby wybudować wspólnie obwodnicę Białych Błot, która ograniczyłaby ruch w tej miejscowości oraz usprawniła skomunikowanie Bydgoszczy z węzłem drogi ekspresowej. Do dzisiaj nie udało się jednak zrobić pierwszego kroku, czyli wyłonić wykonawcę Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

 

O tym co było po 2017 roku można by się rozpisywać, ale po raz pierwszy gmina Białe Błota przetarg ogłosiła w te wakacje. STEŚ miałoby zostać opracowane przy wsparciu finansowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Miasta Bydgoszczy, Powiatu Bydgoskiego. Każdy z samorządów miał wyłożyć po 150 tys. zł, co łącznie z Białymi Błotami dałoby 600 tys. zł. Wakacyjny przetarg został unieważniony, bowiem w dość krótkim okresie, jaki przewidziano na składanie ofert, nie wpłynęła żadna oferta.

 

W październiku podjęto kolejną próbę, tym razem zainteresowanie wyraził jeden oferent za kwotę blisko 860 tys. zł. Dzień przed Wigilią – 23 grudnia – gmina Białe Błota przetarg ten unieważniła, z uwagi na przekroczenie przewidywanego budżetu w kwocie 600 tys. zł.

 

Celem opracowania STEŚ jest wybór najbardziej optymalnego przebiegu obwodnicy, z uwzględnieniem także oczekiwań społecznych i możliwych konfliktów. W przetargu zapisano również konieczność przeanalizowania rozbudowy ulicy Szubińskiej np. poprzez schowanie jej części w obszarze zabudowanym w tunelu.

 

Urząd Miasta Bydgoszczy informuje nas, że prezydent wyraził zgodę na zwiększenie dofinansowania STEŚ ze strony Bydgoszczy do 214,6  tys. zł, czyli wartości 25% jedynej złożonej w tym postępowaniu oferty.

 

Co dalej?

Być może zostanie ten przetarg ogłoszony po raz trzeci, w szczególności, że Miasto Bydgoszcz i Województwo Kujawsko-Pomorskie przewidziało na STEŚ środki w budżecie na 2022 rok.