Tak dużych korków dawno nie było – trwa remont mostu św. Antoniego

Tak dużych korków dawno nie było – trwa remont mostu św. Antoniego

W poniedziałek zaczęły się prace związane z wymianą nawierzchni mostu św. Antoniego z Padwy oraz mostów Solidarności. Szczególnie dotkliwe okazało się frezowanie na tym pierwszym obiekcie, które w godzinach szczytu korkuje całą Grunwaldzką od Ronda Grunwaldzkiego, a także ulicę Kruszwicką i Focha. Przyczyną korków jest zwężenie pasów ruchu na moście.

Według aplikacji Traffic Index poziom kongestii w poniedziałek o godzinie 16:00 wyniósł 83%. (w ubiegłym roku 6 grudnia było to tylko nieco ponad 50%) Fachowo kongestia to czas o jaki wydłuża się nasza podróż w stosunku do sytuacji, gdyby w mieście nie było żadnych korków. 83% to wynik globalny dla całej Bydgoszczy, na samej Grunwaldzkiej zatem kongestia jest znacznie wyższa, w szczególności, że jak spojrzymy na kongestie we wcześniejsze dni to była ona nieco niższa od tej z roku 2020 i 2019. Mamy zatem ogólnie mniejsze korki niż przed rokiem, natomiast prace przyniosły tak spory wzrost. Traffic Index swoje dane o kongestii opiera na odczytach z systemu nawigacji satelitarnej.

 

ZDMiKP nie informuje jak długo potrwają prace, ale wymiana nawierzchni bitumicznej to kwestia kilku dni. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej -Nawierzchnia posiada liczne ubytki, koleiny
i spękania na całej powierzchni obiektu oraz deformacje powodujące zastoiska wód opadowych. Na dojeździe od strony centrum miejscowe zapadlisko w nawierzchni i chodniku.

Naprawa tych elementów to również zadanie wykonawcy. Przetarg obejmuje cały most,zatem wkrótce musimy się spodziewać też prac na zachodniej części mostu, po której ruch odbywa się z Węzła Zachodniego w kierunku centrum Bydgoszczy.

 

Wykonawcom prac na Moście. św. Antoniego i Mostach Solidarności jest firma Strabag, która wykona te prace za niecałe 400 tys. zł.