W 2009 roku aż 436 audycje emitowane przez telewizje w Polsce miały widownie powyżej 5 mln, w 2019 roku takich audycji były tylko 32 – takie informacje pojawiają się w sprawozdaniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji za 2019 rok.
KRRiT opierając się na badaniach Nielsena wskazuje, że najwięcej czasu przed telewizorem spędzają seniorzy po 60 roku życia – średnio 5:58 godziny dziennie – o ponad 7 minut więcej niż w 2018 roku, mamy zatem tendencję wzrostową dla tej grupy. Oglądanie telewizji statystycznie najmniej popularne jest w grupie wiekowej 16-19 – średnio 57 minut dziennie, gdy w 2018 roku było to jeszcze 1:18 godziny. Podobną tendencję spadkową widać właściwie do 34 roku życia. W grupach wiekowych do 30 roku życia średni czas oglądania telewizji dochodzi do 2 godzin. Mamy zatem prawie trzykrotne mniejsze zainteresowanie telewizją osób do 30 roku życia od osób po 60 roku życia.
W samym raporcie KRRiT wskazuje, że spadek oglądania telewizji w młodszych grupach wiekowych związany z rozwojem płatnych serwisów VOD. Zauważyć możemy, że w Polsce przybywa płatnych platform VOD oferujących możliwość oglądania seriali i filmów na życzenie, oferujących zazwyczaj wyższej jakości filmy od tradycyjnej telewizji. Ze sprawozdania KRRiT dowiadujemy się, że w 2019 roku najpopularniejszą tego typu platformą w Polsce był Netflix.com z 5,3 mln widzów, który w ciągu roku zdobył aż 2 mln widzów. Bezpłatny YouTube miał natomiast w 2019 roku w Polsce blisko 20 mln użytkowników.
Od 2015 roku widoczna jest tendencja kurczenia się rynku tradycyjnej telewizji.
Niewielka widownia TVP3 regionalnej
Średnio największą widownią w 2019 roku mogła się poszczyć stacja TVP 615 tys. widzów. Pasmo TVP3 średnio przyciąga 64,7 tys. widzów w skali całego kraju. Jak założymy, że populacja kujawsko-pomorskiego to 5,5% populacji kraju oraz uwzględnimy to, że w naszym województwie TVP3 Bydgoszcz ma średnio procentową wyższą oglądalność od średniej innych oddziałów, to daje nam średnio mniej niż 5 tys. widzów na audycję.