W lutym będziemy konsultować przebieg nowych linii tramwajowych

W grudniu do użytku oddano nową linie tramwajową wzdłuż ulicy Kujawskiej, władze Bydgoszczy chcą infrastrukturę tramwajową rozwijać dalej w kolejnych latach – planowane jest m.in. połączenie pętli przy Rycerskiej z ulicą Gdańską, czy budowa torowiska wzdłuż ulicy Kruszwickiej przez Szubińską i Piękną. W ostatnich latach analizowano różne warianty, w lutym nad wypracowanymi koncepcjami będą prowadzone konsultacje społeczne dla mieszkańców.

Obecnie mamy wypracowane wielowariantowe koncepcje, opinie mieszkańców mają natomiast pomóc w wyborze najbardziej optymalnych wariantów.

 

W przypadku połączenia pętli Rycerska z ulicą Gdańską pod uwagę brane są dwa warianty – budowę torowiska wzdłuż obecnych torów kolejowych (planowana do rozbiórki zajezdnia widoczna od ulicy Artyleryjskiej), wówczas tory biegłyby blisko ulicy Artyleryjskiej lub druga koncepcja budowy zakłada przebieg w ramach planowanej ulicy Nowoświeckiej, która projektowana jest dla obsługi nowopowstającego osiedla mieszkaniowego. Tramwaj na Nowoświeckiej byłby częścią osi jezdni, podobnie jak ma to obecnie miejsce na ulicy Chodkiewicza.

 

Skoro już o Chodkiewicza mowa – planowane jest wydłużenie linii z Bielaw, aby wpiąć się w ulicę Wyszyńskiego i dalej prowadzić torowisko w kierunku Ronda Fordońskiego. Ta koncepcja również będzie objęta konsultacjami społecznymi.

 

Konsultacje dotyczyć będą także linii mającej połączyć Rondo Kujawskie z Rondem Grunwaldzkim – według koncepcji liczyć miałaby ona 3,4 km długości i przebiegać przez ulice: Solskiego, Szubińską, i Kruszwicką.

 

Konsultacje zgodnie z zarządzeniem prezydenta będą się odbywały w dniach 1-28 lutego. Z uwagi na pandemię, dominować będzie formuła on-line.

 


Na grafice pokazujemy koncepcję wpięcia się torowiska w ulicę Gdańską, przy samym skrzyżowaniu ulicy Gdańskiej z trasą W-Z.