YouTuberzy, często amatorzy, którzy chcą podzielić z innymi spostrzeżeniami ze swoich podróży, zaczynają odgrywać coraz większą rolę w promocji turystycznej miast. Ciekawy film o Bydgoszczy zamieściła kilka dni temu Białorusinka Julia, który w niecały tydzień od publikacji miał 25 tys. wyświetleń.
Autorka filmu mieszka z rodziną na emigracji w Polsce. Na swoim kanale tłumaczonym z białoruskiego na polski: ,,Białorusini w Polsce” przedstawia wrażenia ze swoich podróży, była już m.in. w Berlinie, czy w Norwegii, ostatnio odwiedziła jednak Bydgoszcz.
– Ja nie wiem – ta Bydgoszcz to cała miłość. Fajnie tu jest – słyszymy jak opisuje wrażenia z Wyspy Młyńskiej.
Materiał Juli do obejrzenia:
{youtube}rOdU7dgo8Ag{/youtube}
25 tys. obejrzeń to początek, zapewne z kolejnymi tygodniami przybędzie kolejnych obejrzeń. Film przedstawia Bydgoszcz w bardzo pozytywnym świetle i na pewno przysłuży się promocji miasta, co więcej jako bydgoszczanie dostaliśmy tę promocję w prezencie. Owszem – ważna jest infrastruktura, bo żeby gość się naszym miastem zachwycił, to musi ono jakoś wyglądać.
Ze sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że pasmo TVP3 w całej Polsce ogląda średnio mniej niż 70 tys. widzów, pokazuje to, że YouTube nie można lekceważyć.