Bilboardy: Niech zstąpi Duch Twój. Tajemnicza kampania outdorowa



Bilboardy: Niech zstąpi Duch Twój. Tajemnicza kampania outdorowa

Od kilku tygodni na ulicach wielu miast, w tym także Bydgoszczy możemy się natchnąć na bilboardy z cytatem św. Jana Pawła II – ,,Niech zstąpi Duch Twój” oraz w drugiej wariacji ,,I odnowi oblicze ziemi”. To nawiązanie do homilii św. Jana Pawła II z Warszawy z czerwca 1979 – historycznej homilii. Na dzisiaj jednak same cytaty nie mówią nam zbyt wiele.

 

W ostatnich dniach można odnieść wrażenie, że ta kampania w Bydgoszczy jest szczególnie widoczna. W skali kraju można mówić o setkach bilboardów i innych nośników, które kosztują miliony złotych. O co zatem chodzi?

 

Najprawdopodobniej to co obecnie widzimy to jest tzw. teaser właściwej kampanii, cytat św. Jana Pawła II ma wzbudzić naszą ciekawość, stojąc codziennie w korku obcujemy z tą treścią, a za jakiś czas możemy się spodziewać już właściwej kampanii, która rozwinie tę myśl.

 

Portal wirtualnemedia.pl ustalił, że za tą kampanią stoi Fundacja ,,Nasze dzieci” ze Śląska. Przed rokiem ta fundacja zrealizowała dość ambitną (o budżecie ponad 5 mln zł) kampanie pro life, z dzieckiem w łonie matki, ukształtowaną na kształt serca. Fundacja jest związana z firmą Eko-Okna, która finansuje fundację (najprawdopodobniej cała ta kampania zatem finansowana jest ze środków prywatnych). Właściciel tej firmy, do niedawna też prezes fundacji Mateusz Kłosek, w rankingu ,,Forbesa” znalazł się na liście 100 najbogatszych Polaków. Sama fundacja dość aktywnie udziela się w działalności charytatywnej.