Bojkot konsumencki wobec marek przychylniejszych Rosji Polacy biorą na poważnie



Fot: swresearch

Fot: swresearch

Rosyjska agresja wobec Ukrainy wywołała szereg emocji wśród Polaków, jedną z nich była chęć bojkotu konsumenckiego tych marek, które nie zdecydowały się wycofać z Rosji. Badanie SW Research wskazuje, że aż 3/4 Polaków poważnie myśli o bojkocie marek. Tak wysoki wskaźnik to na pewno rzecz z czym właściciele tych marek muszą się liczyć.

W mediach społecznościowych, ale nie tylko od dłuższego czasu pojawiają się nazwy firm, które nadal planują pozostać w Rosji. Najwięcej badanych – 68% – zapowiedziało bojkot marki Decathlon, wspomnieć należy, że ta firma w tym tygodniu zapowiedziała już wycofanie się z Rosji, czego jedną z przyczyn mogła być presja społeczna. Aż 66% zapowiedziało bojkot Leroy Merlina, a 63% Auchana. Dość wysoko w tym zestawieniu znajduje się też marka Nestle, która już też zapowiedziała ograniczenie działalności w Rosji.

 

Bardziej skłonni do bojkotu są osoby powyżej 35 roku życia.

 

Dane PKO BP pokazują, że te marki już tracą

Bank PKO BP w oparciu o dane z kart płatniczych wskazał, że po 6 marca obroty sieci handlowych, które wycofały się z Rosji, w Polsce rosły, gdy sieci które nadal są obecne w Rosji spadają.

źródło: PKO Research