Budowa magazynu marki Zalando zakończyła ważny etap

Fot: Zalando
Fot: Zalando

W czwartek przy ulicy Hutniczej odbyło się tradycyjne zawieszenie wiechy na magazynach, które Zalando buduje wraz z Pannatoni. Zawieszenie wiechy oznacza symboliczne zakończenie budowy na etapie surowym. Kolejne miesiące będą poświęcone wyposażaniu i rozruchowi magazynu. Od maja Zalando posiada też funkcjonujący magazyn w Białych Błotach, docelowo pracę w obu lokalizacjach ma znaleźć ok. 4 tys. osób.

Zalando to marka modowa z siedzibą w Berlinie, skupiająca się na handlu internetowym. Żeby jednak zamówienia w miarę sprawnie docierały do klientów konieczna jest sieć logistyczna, w której rozwój wpisują się inwestycje w Bydgoszczy i pod Bydgoszczą. Zalando obecne jest w Europie na 25 rynkach.

 

Na wybór Bydgoszczy i jej okolic do budowy nowych centrów logistycznych wpłynęły strategicznie korzystne położenie, blisko polskich klientów i innych okolicznych rynków, a także duży potencjał lokalnego rynku pracy. Znaczenie miał również dostęp do pozostałych obiektów Zalando, umożliwiający płynną koordynację działań. W tym miejscu należy dodatkowo podkreślić owocną współpracę z lokalnymi władzami oraz ich zrozumienie dla potrzeb inwestycyjnych Zalando.

 

– Cieszy mnie, że firma Zalando docenia wysoki potencjał inwestycyjny Bydgoszczy, na który składają się zarówno dogodna lokalizacja, jak też dostępność wykwalifikowanych pracowników i atrakcyjnych terenów inwestycyjnych. Jestem przekonany, że bliska współpraca pomiędzy naszym miastem a Zalando będzie korzystna dla Bydgoszczy i jej mieszkańców – powiedział w czwartek prezydent Rafał Bruski.

 

– Pięć centrów logistycznych, w połączeniu z korzystną lokalizacją i dynamicznie rozwijającą się infrastrukturą, sprawiają, że Polska jest prawdziwym sercem naszej sieci logistycznej. Logistyka natomiast jest sercem Zalando i ma ogromny wpływ na nasze plany dalszego pogłębiania relacji z klientami, a tym samym stania się The Starting Point for Fashion. Cieszymy się, że poprzez nasze inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy, których do tej pory stworzyliśmy w Polsce 12 000, możemy wspierać rozwój różnych regionów Polski – wyjaśnia Daniel Rogaliński, dyrektor generalny CEE Zalando.

 

– Obiekt o powierzchni 140 000 m kw. dla Zalando to kolejna duża inwestycja dla e-commerce zrealizowana przez Panattoni. Po raz kolejny procentuje nasze ogromne doświadczenie w realizacjach dla tego sektora, w tym liczne inwestycje dostarczone dla branży odzieżowej, działającej w e-handlu – podkreślał Marek Dobrzycki, reprezentujący Panattoni.