Centrum handlowe w centrum chce kusić klientów darmowym parkowaniem. To pokazuje, jak ważną rolę odgrywają parkingi w budowaniu popytu

Materiał prasowy

Materiał prasowy

Francuska sieć E.Leclerc w komunikacie prasowym chwali się liberalizacją zasad korzystania z parkingu, który znajduje się sklepie przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie – Nowe udogodnienia czekają także na zmotoryzowanych klientów – zmieniły się bowiem zasady korzystania z parkingu. Czas bezpłatnego parkowania za szlabanem to całe 60 minut, bez względu na to czy kierowca jest klientem supermarketu, czy też okolicznych sklepów – informuje sieć handlowa.


– Chcemy, aby nasz sklep zmieniał się i rozwijał tak, jak sama Bydgoszcz, która zawsze zaskakiwała mnie swoją wielokulturowością i nowoczesnością. Naszym priorytetem jest uzyskanie oferty, która będzie odpowiadać wszystkim mieszkańcom, poprzez wzbogacenie jej o produkty z różnych stron świata oraz tych pierwszej potrzeby. Mocno stawiamy także na rozwój kontaktów z lokalnymi dostawcami. – mówi Sebastian Goliszewski, jeden z zarządców bydgoskiego sklepu.

 

Różnica w zasad parkowania polega na tym, że wcześniej konieczne było zeskanowanie paragonu, bez którego, za nawet krótkie parkowanie trzeba by zapłacić. Praktycznie w tym czasie osoba parkująca może udać się naprzeciwko do szpitala Jurasza, lub innego konkurencyjnego sklepu. W szczególności, że przed szpitalem oraz w całym obrębie parkowanie jest płatne. Sieć skoro jednak poszła w tym kierunku to musi się jej opłacać.

 

Bydgoskie sklepy nie traktują parkingów jako źródła dochodów

Jak rozmawiam z osobami zajmującymi się architekturą to słyszę, że centra handlowe wygrywają w pozyskiwaniu klientów z ulicami handlowymi możliwością bezpłatnego zaparkowania. Nawet jeżeli bowiem ktoś przyjedzie do szpitala, to wracając gdy będzie potrzebował zrobić zakup w aptece, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzi aptekę w E.Leclerc, bo ma po drodze.

 

Tak działają właściwie wszystkie sieci handlowe w Bydgoszczy. Część jest całkowicie bezpłatna, odpłatność pojawia się dopiero, gdy zaczyna brakować miejsca dla klientów, wówczas wprowadzana jest 1-2 godziny bezpłatnego parkowania, aby wyeliminować osoby, które zostawiają samochód np. na 8 godzin blokując jego przestrzeń.

 

Ten aspekt jest całkowicie pomijany w dyskusjach, gdy pojawiają się pomysły podniesienia cen w strefie płatnego parkowania. Z jednej strony uderza to w mniejszych kupców, bo odstrasza potencjalnych klientów, z drugiej natomiast pokazuje, że nie da się odgórnie narzucić cen za parkowanie, bo prywatne przestrzenie handlowe preferencyjnymi warunkami (bezpłatnym parkowaniem) się wyłamują.

 

E.Leclerc w Bydgoszczy działa od 2010 roku. Na Polskim rynku firma działa od 1995, gdy otwarto pierwszy sklep pod szyldem marki, na warszawskim Ursynowie.