Gdzie są te dzieci? – ogólnopolska kampania bilboardowa



Gdzie są te dzieci? – ogólnopolska kampania bilboardowa

Od kilku dni w Bydgoszczy zobaczyć można dość sporo bilboardów z pytaniem – gdzie są te dzieci? Jadąc ulicami miasta, nie sposób nie natknąć się na taki bilboard, kampania prowadzone jest bowiem z sporym rozmachem. Docierają do nas sygnały, że podobna sytuacja ma miejsce w innych miastach. Bilboard zwraca uwagę przede wszystkim na problemy demograficzne.

Gdzie są te dzieci? – to hasło rzuca się na pierwszy rzut oka na bilboardy. Poniżej można wyczytać informację, że w latach 50. przeciętna rodzina posiadała 6 dzieci, w latach 80. już tylko 4, a obecnie jest to 2,5, czyli wskazywać może to, że mamy problem z zastępowalnością pokoleniową.

 

Mniejszymi literami bibloardy są podpisane przez Fundację Nasze Dzieci z Kornic, która stoi za tą kampanią. Fundacja w krótkim komentarzu dla Wirtualnemedia.pl wyraża nadzieję, że ta kampania skłoni Polaków do myślenia.

 

W Bydgoszczy już bardzo wyraźnie widać problem demograficzny

Niedawno publikowaliśmy dane GUS dotyczące demografii w 2021 roku, gdy pierwszy raz bilans naturalny w Bydgoszczy przekroczył minus dwa tysiące. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy była zwiększona śmiertelność spowodowana pandemią COVID-19, ale też widzimy od wielu lat coroczną tendencję spadku liczby narodzin. W 2019 roku mieliśmy niecałe 3,1 tys. narodzin, ale już około 2,8 tys.

 

Nie pierwsza kampania

Fundacja ,,Nasze Dzieci” z Kornic nie pierwszy raz na taką skalę realizuje kampanie bilboardowe. Kilka miesięcy temu w oczy rzucał się bilboard z cytatami św. Jana Pawła II ,,Niech wstąpi Duch Twój” oraz w drugiej kreacji ,,Odnowi oblicze tej ziemi”.

 

Do niedawna prezesem tej fundacji był Krzysztof Kłosek, według Forbesa znajdujący się na liście 100 najbogatszych Polaków z majątkiem powyżej 674 mln zł.