Gilotyna biurowa to standardowe wyposażenie sekretariatu, urzędu, biura czy też zakładu introligatorskiego. Ważne dokumenty oraz materiały reklamowe powinny mieć nienaganny wygląd. Dobre nożyczki sprawdzą się do przecięcia jednej, maksymalnie kilku stron, które potrzebujemy na własny użytek. Praca w biurze wymaga niekiedy cięcia setek arkuszy. Gilotyna do papieru umożliwia szybkie oraz precyzyjne wykonywanie tej czynności.
Gilotyna biurowa – do czego służy
Gilotyna biurowa to urządzenie do przycinania arkuszy. W pewnym stopniu zastępuje ona zwykłe nożyczki do papieru. Akcesoria biurowe mają ogromny wpływ na tempo oraz jakość wykonywanej pracy. Cięcie papieru przy pomocy gilotyny jest niezwykle precyzyjne. Urządzenie jest niezastąpione przy wykonywaniu czynności tj.:
-
wyrównanie brzegu ważnych dokumentów tj. umowy, faktury, korespondencja biznesowa;
-
przecinanie kartek np. na ogłoszenia lub szkolenia;
-
pozbycie się perforacji;
-
przycinanie arkuszy do odpowiednich wymiarów (dzięki metryczkom oraz ruchomym ogranicznikom formatu) np. podczas przygotowywania materiałów reklamowych lub wizytówek.
Materiały biurowe powinny być dostosowane do potrzeb danej firmy. Na rynku mamy dostępne gilotyny, które przetną 3-50 kartek, ale i takie, które jednorazowo przetną aż 500 arkuszy.
Ile kartek przetnie gilotyna biurowa
Urządzenia biurowe usprawniają pracę. Profesjonalna gilotyna do papieru, która przetnie kilkaset kartek ma swoją cenę. Jest ona najczęściej używana przez drukarnie oraz punkty introligatorskie. W większości biur sprawdzi się tania gilotyna do papieru, która przetnie 20-50 arkuszy jednocześnie. Małe firmy oraz osoby prywatne mogą zaopatrzyć się w gilotynki, które przetną zaledwie kilka stron. Podczas zakupu gilotyny decydująca będzie więc ilość kartek papieru, którą może przeciąć urządzenie.
Na co zwracać uwagę podczas kupna gilotyny do biura
Kupując gilotynę oraz jakikolwiek inny sprzęt biurowy, powinniśmy zwracać uwagę na czynniki tj.:
-
komfort podczas używania urządzenia;
-
bezpieczeństwo pracy;
-
estetyczny wygląd;
-
dobra jakość.
Dla pracowników nie bez znaczenia będzie komfort oraz bezpieczeństwo podczas pracy z gilotyną do papieru. Kupując urządzenie warto zwrócić uwagę na to, czy jest ono wyposażone w ruchomą zakładkę. Zakładka umożliwia bezpieczne ułożenie papieru w odpowiedniej pozycji przed wykonaniem cięcia.
Na komfort pracy z gilotyną wpływ ma docisk. Może on być ręczny, dźwigniowy lub automatyczny. Docisk ręczny sprawdzi się, gdy z urządzenia korzystamy sporadycznie. Gilotyny z dociskiem dźwigniowym oraz automatycznym są znacznie wygodniejsze w użyciu.
W jaki sposób używać gilotynę do papieru
Gilotyna do papieru powinna być używana ściśle według instrukcji obsługi. Ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo pracy oraz jakość cięcia.
Obsługa gilotyny krok po kroku:
-
Sprawdzamy, czy gilotyna stoi na stabilnym podłożu.
-
Podnosimy ostrze gilotyny do góry.
-
Układamy odpowiednio dokumenty.
-
Opuszczamy ostrze gilotyny.
Cięcie dokumentów przy użyciu gilotyny powinniśmy wykonywać w skupieniu. Chwila nieuwagi może być dramatyczna w skutkach. Koniecznie należy zwracać uwagę na ilość wkładanych kartek. Zbyt duża liczba arkuszy może sprawić, że cięcie będzie nierówne oraz mało estetyczne.
Cena gilotyny do papieru jest bardzo zróżnicowana. Najtańsze gilotyny biurowe kupimy już za kwotę w granicach 200 zł. Jest to więc nieduży wydatek. Profesjonalne gilotyny mogą kosztować kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Te najdroższe są używane przez zakłady introligatorskie oraz drukarnie. Jest to urządzenie, którego nie powinno zabraknąć w żadnym biurze.