Nowy parking stoi prawie cały pusty, tymczasem obok dziesiątki samochodów stoją jeden na drugim. To jest absurd!



Nowy parking stoi prawie cały pusty, tymczasem obok dziesiątki samochodów stoją jeden na drugim. To jest absurd!

W tygodniu roboczym na pierwszym bydgoskim parkingu Park&Ride (Czyżkówko przy Węźle Zachodnim) trudno zobaczyć jakikolwiek zaparkowany pojazd, w niedzielę pojedyncze się pojawiają w czasie Mszy Świętych (trudno powiedzieć czy wjeżdżający zdają sobie sprawę, że za tę godzinkę zapłacą 6 zł, bo przed wjazdem nie ma żadnego cennika). Dosłownie obok natomiast samochody zaparkowane są pojazd na pojeździe, zawalona samochodami jest też okoliczna ulica Koronowska.


Wysokość taryf 6 zł za pierwszą godzinę ustalili radni, trudno powiedzieć jednak na jakiej zasadzie założyli, że ludzie będą wstanie tyle zapłacić za parkowanie w czasie Mszy Świętej (owszem w czasie parkowania można bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej, ale równie dobrze można było też zaoferować pociąg do Torunia lub Poznania lub inne niepotrzebne benefity, która przyjechała na Mszę Świętą). 6 zł za parkowanie z dala od centrum, gdzie opłata w strefie płatnego parkowania raz jest znacznie niższa, a dwa w soboty i niedzielę bezpłatna. Wprowadzenie takiej taryfy przy Węźle Zachodnim jest po prostu odlotem.

 

Wierni parkują tymczasem dookoła kościoła, gdzie popadnie. Na samym terenie parafialnym proboszcz wyznaczył zresztą miejsca parkingowe przy samym kościele, aby z jednej strony ułatwić życie parafianom, a dwa uniknąć zarzutów, że parafia próbuje zarabiać na parkowaniu. Wyjazd po Mszy jest utrudniony, samochody poruszają się tuż przy ludziach, dlatego absurdem jest, że nowo wybudowany parking stoi prawie, że pusty.

 

 

 

Wskazywaliśmy na problem już dawno

Już wiele miesięcy temu wskazywaliśmy na Portalu Kujawskim, że taki model się po prostu nie przyjmie, stąd też wskazywaliśmy chociażby na potrzebę wyłączenia opłat na niedzielę, a także obniżenia opłat w dni powszednie (gdy przez większą część czasu parking stoi całkowicie pusty). Lepiej zarobić symboliczne 3 zł za dzień parkowania lub np. 40 zł za abonament miesięczny, niż poprzez zaporową cenę sprawiać, że stoi on pusty, gdy z opłat od kierowców nie udaje się nawet uzyskać pokrycia za koszt prądu potrzebnego do utrzymania tej infrastruktury.

 

[iframe width=”419″ height=”236″ src=”https://www.youtube.com/embed/U4r9CTy9HB0″ title=”YouTube video player” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen ]