Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej chce zlecić, obecnie trwa już postępowanie przetargowe, opracowanie koncepcji przebudowy północnych Mostów Solidarności – zakładać ma ona budowę porządnej infrastruktury rowerowej oraz przebudowę przystanku autobusowego. Analiza ma też przyjrzeć się czy nie warto ograniczyć pasy ruchu z trzech do dwóch.
Mówimy tylko o północnych mostach, liczba mnoga bowiem przebiegają nad dwoma fragmentami Brdy, które wcześniej rozdziela Wyspa Młyńska.
Wykonawca koncepcji będzie musiał przedstawić analizy przynajmniej dwóch wariantów, przy czym jeden zakłada pozostawienie trzech pasów ruchu na północnych Mostach Solidarności, z takim założeniem, że skrajny prawy pas, na początkowym odcinku będzie odgrywał rolę przystanku autobusowego, a dalej prawoskrętu w ulicę Grottgera (zachowanie obecnej funkcjonalności). Druga koncepcja zakłada likwidację skrajnego pasa na moście oraz pojawienie się prawoskrętu w Grottgera, ale już za mostem.
Istotnym elementem zlecanej analizy ma być też opracowanie koncepcji skomunikowania chodnika i ciągu rowerowego na mostach z bulwarami (w kierunku ulicy Dworcowej). Obecnie znajdują się w tym miejscu tylko schody, które nie są zbyt wygodne dla rowerzystów.
Otwarcie ofert w tym przetargu planuje się na 21 stycznia.