Operator terminalu Bydgoszcz – Emlianowo jeszcze zanim wyjedzie pociąg z portu w Gdyni będzie wiedział kiedy i na jaki ładunek przyjedzie, pozwoli to optymalniej zarządzać gotowością operacyjną, ale też zwiększy konkurencyjność polskich portów nad Bałtykiem wraz ze śródlądowym zapleczem. System pozwoli też bezpośrednio śledzić gdzie znajduje się pociąg towarowy.
System informatyczny, który ma w przyszłości osiągnąć taką funkcjonalność opracowywany jest w Porcie Gdynia w bliskiej współpracy z PKP PLK. O podejmowanych innowacyjnych działaniach mówił przed tygodniem Andrzej Jamry z Portu Gdynia, podczas II Bydgoskiego Forum Bursztynowego Szlaku – Opracowaliśmy integracji systemów z których korzystają nasze służby dyspozytorskie naszych terminali, służby dyspozytorskie PKP PLK – wyjaśniał – W przyszłości szyna wymiany danych, która będzie potrzebna do awizacji składów, do informowania o lokalizacji tego składu na trasie, do zaplanowania gotowości operacyjnej, będzie przydatna dla terminali chociażby jak Bydgoszcz- Emlianowo.
O przyszłościowej funkcjonalności tego rozwiązania Jamry mówił – Kiedy operator terminala w Bydgoszczy będzie musiał już wiedzieć, jeszcze przed wypuszczeniem składu chociażby z DCT, GTC, czy każdego innego terminalu kontenerowego, czy innego z Portu Gdynia – będzie wiedział co do niego jedzie, w jakim czasie wyjedzie ze stacji Gdynia Port, kiedy ma planować timing, moc operacyjną, która będzie potrzebna i miejsce na placu składowym, które będą potrzebne do optymalizacji procesów.
Jak podkreślał przedstawiciel Portu Gdynia, głównym celem tych działań jest Żeby integracja z zapleczem była produktem konkurencyjnym.
{youtube}MH5p9XBGF5A{/youtube}