Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił ostatniego dnia listopada przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej i pełnienie nadzoru autorskiego nad rozbudową linii tramwajowej wzdłuż ulicy Solskiego do nowej pętli Bielicka na Szwederowie. Docelowo ma powstać zamknięty okrąg, bowiem dalej tory będą biegły na Błonie i przez Plac Poznański do Ronda Grunwaldzkiego.
Odcinek Rondo Kujawskie – Bielicka będzie liczył 1,6 km. Postępowanie przetargowe obejmuje także przebudowę pętli w Lesie Gdańskim, która utworzyć ma kolejne perony.
Ważną częścią tej inwestycji będzie dostosowanie ciągu ulic Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi, infrastruktura dla komunikacji publicznej, zgodnego z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – informuje ZDMiKP.
Przewiduje się, że wykonawca zakończy prace w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy. Co istotne – zakres umowy obejmie uzyskanie decyzji ZRID, której wydanie pozwoli ogłosić przetarg już na opracowanie prac budowlanych.
W kolejnych etapach miałby powstać odcinek do Bielickiej do Szubińskiej, dalej na Plac Poznański i Kruszwicką do Ronda Grunwaldzkiego.
Na dzisiaj miasto nie posiada finansowania dla prac budowlanych, które można szacować, że mogłyby się zacząć nawet za 3 lata. Ratusz liczy na pozyskanie funduszy z Unii Europejskiej, a takie wstępnie są już Bydgoszczy dedykowane z nowej perspektywy finansowej, bowiem, Komisja Europejska chce postawić w najbliższych latach na transport szynowy.
W miastach posiadających transport szynowy (tramwaje) preferowany będzie rozwój tej gałęzi transportu zbiorowego poprzez inwestycje w infrastrukturę szynową – czytamy w ostatniej wersji programu operacyjnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza (dokument jeszcze w pelni nie zatwierdzony przez Brukselę).
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 28 grudnia.