Jednym z ustaleń z porozumienia, które zawarto w lipcu, po którym zakończył się bunt pracowników MZK, było opracowanie regulaminu płac w MZK, który miałby jasno pokazywać załodze jakich podwyżek mogą spodziewać się w perspektywie wieloletniej. Planowano te rozmowy zakończyć do końca sierpnia, ale problemem jest wydłużająca się procedura wyboru nowego prezesa, z którym te porozumienia miałyby zostać zawarte. Strony chcą jednak ostatecznie wszystko sfinalizować we wrześniu.
Jedną z przyczyn przedłużającego się konkursu na prezesa jest rozszerzenie jego formuły o opracowanie koncepcji restrukturyzacyjnej. Trójka kandydatów, którzy dotarli do obecnego etapu mają do końca sierpnia przedstawić swoje wizję wyjścia spółki na prostą.
W czwartek z prezydentem Rafałem Bruskim spotkali się natomiast przedstawiciele NSZZ Solidarność – Zgodnie z zawartym porozumieniem omówiliśmy harmonogram działań dotyczącym przygotowania zakładu do restrukturyzacji, propozycje nowych kontraktów, które miały by być realizowane w roku 2023 – wyjaśnia nam Leszek Walczak, przewodniczący Regionu Bydgoskiego NSZZ Solidarność – Ustaliśmy termin następnego spotkania na wrzesień, w którym będziemy finalizować nasze propozycje, po oczywiście wyborze nowego prezesa i zarządu.